12H of Spa: Kumpen pakt pole voor KRK !!

De kwalificatiesessie van het Belcar Endurance Championship werd wel verstoord door de regen en dat op goed een kwartier van het einde. Op dat ogenblik was de besttijd voor Anthony Kumpen in de Mercedes SLS van team KRK met een tijd van 2’20’’143, de snelste tijd ooit voor een GT3 op Spa.
Anthony Kumpen : “Dit was echt het perfecte rondje op Francorchamps. Ik heb nergens iets laten liggen, veel sneller zal het niet kunnen met een GT3 denk ik. De wagen was perfect, het Viage KRK-Racing team heeft knap werk geleverd.”

Koen Wauters : “Tijdens de vrije trainingen heb ik op oude banden gereden, een bewuste keuze want als je met die banden snel kan gaan dan lukt dat zeker met nieuwe banden. Ik was tevreden over mijn prestatie en mijn tijden bleven in de buurt van die van Anthony. Nadat Anthony de pole had gereden heb ik overgenomen en heb ik verder gereden op dezelfde banden. Ik ben tevreden met mijn lage 2.22 (2min 22sec) want ik ben niet overal voluit kunnen gaan. Het tempo lag nog hoger dan ik verwacht had. We zitten met 6 wagens binnen de halve seconde.”

De nieuwe generatie van GT3’s lijkt wel bijzonder van de omloop in de Ardennen te houden, met een BMW, een Lamborghini, een Ferrari en een tweede Mercedes in de top-5… voor de eerste Audi R8 LMS en dat allemaal binnen de halve seconde. Dat belooft voor de race van zaterdag! (start om 09u40 voor een wedstrijd van drie uur).

Uitslag kwalificaties: 1. Kumpen-Wauters (Mercedes SLS) 2’20’’143 ; 2. Den Boer-Knap (BMW Z4) 2’20’’245 ; 3. Menten-Kox-Hayek (Lamborghini LP560) 2’20’’454 ; 4. Bartels-Kechele-Verdonck (Ferrari 458 Italia) 2’20’’476 ; 5. Hezemans-Ritskes-van Oranje Nassau (Mercedes SLS) 2’20’’579 ; 6. Verbist-Ide (Audi R8 LMS) 2’20’’631 ; 7. Soulet-Goossens (Porsche 911 GT3-R) 2’21’’436 ; 8. Moser-Schmetz (Aston Martin DBRS9) 2’21’’624 ; 9. Vos-Kolen (BMW Z4) 2’21’’961 ; 10. Longin-Maasen (Audi R8 LMS) 2’22’’228… 14. Lumbeek-Langeberg (Dodge Viper) 2’24’’417, 1ste GTO+ ; 15. Thiers-Thiers (Ferrari 430) 2’25’’384… 24. MSE (BMW M3) 2’35’’420, 1ste GTO-… 27. Toulisse-Capelin (Ginetta G50) 2’47’’322, 1ste GT4....

Speedworld & KRK press


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op vrijdag 17 juni 2011 om 23:05


Andere publicaties op Racingworld.be...