Nieuwssprokkels voor de GP van België

Na de zomerpauze begint de Formule 1 dit weekend met de Grote Prijs van België aan de laatste rechte lijn van het seizoen 2011. De grote nieuwigheid in Spa-Francochamps is de aanwezigheid van Bruno Senna bij Lotus Renault in de plaats van de Duitser Nick Heidfeld. Racingworld.be zet alle nieuwtjes nog eens op een rij.
  • Wat al een tijdje een gerucht was, werd nu officieel bevestigd. Nick Heidfeld moet bij Lotus Renault plaats maken voor reserverijder Bruno Senna. Heidfeld, die zelf insprong bij Lotus Renault voor de gewonde Kubica, voldeed niet aan de in hem gestelde verwachtingen en betaalt dit nu met het verlies van zijn zitje. Bruno Senna, die verleden jaar bij HRT reed, was van af dit jaar reserverijder bij Lotus Renault en verving Heidfeld al bij de vrijdagtraining tijdens de GP van Hongarije.
     
  • Toro Rosso is zijn GP weekend slecht begonnen, op een Duitse snelweg werd de truck van het team, die op weg was naar Spa-Francorchamps, geramd door een andere vrachtwagen. Gelukkig bleven de Formule 1 bolides gespaard, maar er zou voor 120.000 Euro materiële schade zijn en naar verluidt is ook de bestuurder van de vrachtwagen lichtgewond geraakt.
     
  • Narain Karthikeyan, die de eerste acht races reed voor HRT alvorens vervangen te worden door Daniel Ricacirardo, beweert dat hij voor zijn nationale GP, die van India, zijn zitje bij HRT zal terugkrijgen. De andere Indische rijder, Karum Chandhok, reserverijder bij Lotus, hoopt dan weer te worden gepromoveerd tot vaste rijder voor de Indische GP, maar die deal zou nog niet beklonken zijn. Chandhok mocht dit jaar al Trulli vervangen in Duitsland.
     
  • Red Bull heeft filmvedette Tom Cruise laten rijden in één van zijn Formule 1 wagens. De Amerikaanse acteur mocht zijn droom waar maken en reed op het circuit van Willow Springs in Californië 24 ronden in een Formule 1 wagen. Cruise werd met raad en daad bijgestaan door oud F1 coureur David Coulthard.  
     
  • Stefano Domenicali kondigde aan dat Ferrari al gestart is met de ontwikkeling van de wagen voor 2012 en dat het ditmaal om een zeer innovatief ontwerp gaat. De Ferrari wagens van de laatste jaren onderscheidden zich door hun zeer conventioneel en conservatief ontwerp. Dat resulteerde dikwijls in een gebrek aan mogelijkheden om de wagen door te ontwikkelen of in mindere prestaties dan de meer gedurfde ontwerpen. Ondanks dat het reglement zo goed als niet verandert volgend jaar, zal de Ferrari bolide er volgens Domenicali toch volledig anders uitzien.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Formule 1 op donderdag 25 augustus 2011 om 00:13


Andere publicaties op Racingworld.be...