Endurance kortnieuws met VLN en GT Open

Op de Red Bull Ring vond de vijfde manche van het GT Open kampioenschap plaats. De eerste race werd er gewonnen door de AutOrlando Porsche van Barba/Ceccato, terwijl de tweede race ging naar de GT3 Ferrari van Gattuso/Bontempelli. Op zaterdag had op de Nürburgring een manche van het VLN kampioenschap plaats en het slechte weer zorgde er voor een verrassing van formaat, de overwinning ging er naar een Audi TT, een wagen uit de SP4 klasse.


Op de Red Bull Ring speelde het weer de concurrenten van de GT Open eveneens parten en de wisselende condities zorgden voor een spannende eerste race. De overwinning ging uiteindelijk naar de AutOrlando Porsche van Alvaro Barba en Andrea Ceccato voor de EdilCris Ferrari F458 van Miguel Ramos en Matteo Cressoni. Ondanks dat er 30 seconden extra werden toegevoegd aan zijn pitstop wegens zijn dubbele overwinning op Brands Hatch, eindigde Soheil Ayari met zijn nieuwe teammaat Joel Camathias derde. Bij de tweede race kwam de Villorba Ferrari van Montermini en Moncini als eerste over de lijn, maar de wagen kreeg 30 seconden straftijd aangesmeerd wegens een incident met de toen leidende AF Corse Ferrari. De overwinning ging dan naar de Kessel Racing Ferrari van Stefano Gattuso en Lorenzo Bontempelli, opmerkelijk daar deze wagen rijdt in de GTS klasse, dus een GT3 is en alle GT2’s het nakijken gaf. De GT3 wagen ging de GT2 versie van Kessel Racing met Philipp Peter en Michal Broniszewski vooraf. De derde plaats was voor de AutOrlando porsche van Gianluca Roda en Fabio Babini.



Ook op de Nürburgring zegevierde, dankzij de moeilijke weersomstandigheden, een wagen uit een lagere categorie. Bij de VLN manche van zaterdag ging de overwinning naar de Raeder Motorsport Audi TT RS uit de SP4 klasse. Hierbij moet wel gezegd worden dat deze wagen gevolgd wordt door het fabriek en bestuurd werd door een excellent trio Audi piloten met Biela, Ammermüller en Höhenadel. De kleine TT gaat in het klassement de Audi R8 LMS van Phoenix Racing vooraf, terwijl deze GT3 nochtans bestuurd werd door Haase, Mies en Ludwig. Lamy/Hartung met de Schubert BMW Z4 GT3 vervolledigden het podium. Vierde werd de Rowe racing Mercedes SLS van Zehe/Haupt/Rader/Schelp en vijfde de tweede Schubert Z4 van Povasac/Buckhardt/Schwager. De eerste Porsche, de GT3 Cup van Kohler/Kräling/Menzel eindigde ditmaal slechts zesde.




   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Internationaal op maandag 29 augustus 2011 om 00:55


Andere publicaties op Racingworld.be...