Kortnieuws in de aanloop naar de Grote Prijs van Italië

  • Nadat Nick Heidfeld in Spa nog aanwezig was in de paddock in de hoop zijn zitje nog terug te kunnen krijgen, werd enkele dagen later bekend gemaakt dat de wegen van Heidfeld en Renault scheiden. Bruno Senna neemt zijn plaats in voor de rest van het seizoen.
  • Nick Heidfeld blijft niet bij de pakken zitten en zou intussen al druk in de weer zijn om volgend jaar in de DTM te kunnen starten. Dat zou dan naar alle waarschijnlijkheid met BMW zijn, waarmee de Duitser nog steeds goede contacten onderhoudt.
  • Bij Renault was men heel tevreden over het optreden van Bruno Senna in Spa. Na een lange periode van inactiviteit wist de Braziliaan zich als zevende te kwalificeren en op de start na een degelijke race af te werken.
  • We sluiten ons Renault hoofdstuk af met het nieuws dat kersvers GP2-kampioen Romain Grosjean nu de voltijdse reserverijder van de Franse equipe is.
  • Mark Webber tekende in Hongarije al bij voor nog een seizoen bij de te kloppen renstal van het moment. Webber deelde mee dat hij er nooit aan heeft gedacht om Red Bull Racing te verlaten.
  • Het circuit van Imola, waar eerder dit jaar nog een manche van de ILMC werd afgewerkt beschikt nu terug over een "FIA grade 1"  statuut. Hoewel een terugkeer van het F1-circus onwaarschijnlijk oogt, gaat men er in Imola van uit dat men maar beter klaar kan zijn voor elke situatie.
  • Narain Karthikeyan heeft met het oog op de eerste Grote Prijs van India eind volgende maand een grote sponsor weten te strikken. Desondanks is het nog niet bevestigd dat de Indiër zal plaatsnemen achter het stuur van de HRT F111. Ook Karun Chandok zou misschien zijn thuis-GP betwisten voor Team Lotus.
  • Het circuit in India kreeg vorige week na een inspectie door Charlie Whiting het groene licht om de GP te organiseren.
  • Virgin Racing zal dit weekend in Monza met een aanzienlijk aangepaste MVR-02 aan de start verschijnen. De hele achterkant van de wagen werd herzien zodat het geheel er wat compacter zal uitzien. Deze upgrade was aanvankelijk voorzien voor de GP van Groot-Brittannië, maar werd wegens de scheiding met Wirth uitgesteld.
  • Tijdens de GP van België zijn de teams overeengekomen om testen in het seizoen volgend jaar terug toe te laten. Deze test zal naar alle waarschijnlijkheid in de eerste week van mei plaatsvinden op het circuit van Mugello, dat trouwens in handen is van Ferrari.
  • In Monza zullen er komend weekend twee onafhankelijk DRS-zones zijn. De eerste op de start/finish rechte lijn en de volgende tussen de tweede Lesmo bocht en de Ascari chicane.
  • De FIA gaf eind vorige week de definitieve kalender voor volgend seizoen mee. De Grote Prijs van België staat weer voor het eerste weekend van september gepland. Zoals verwacht is Turkije van de kalender verdwenen. Hieronder kan U de volledige kalender terugvinden:

    18/03 Australië
    25/03 Maleisië
    15/04 China
    22/04 Bahrain
    13/05 Spanje
    27/05 Monaco
    10/06 Canada
    24/06 Europa
    08/07 Groot-Brittannië
    22/07 Duitsland
    29/07 Hongarije
    02/09 België
    09/09 Italië
    23/09 Singapore
    07/10 Japan
    14/10 Korea
    28/10 India
    04/11 Abu Dhabi
    18/11 Verenigde Staten
    25/11 Brazilië


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in Formule 1 op dinsdag 06 september 2011 om 08:00


Andere publicaties op Racingworld.be...