Francorchampagne: race 2: eindelijk Mondron/Lémeret

Delahaye Racing Team - Renault MeganeDelahaye Racing Team - Renault Megane
Na de drie uren durende Belcar race schonk de BTCS het talrijk opgekomen publiek nog anderhalf uur spektakel. Nadat Verdonck met de Jaguar aanvankelijk het peloton leidde namen Lémeret/Mondron het voortouw over nadat de Britse cat aan de kant moest met versnellingsbak problemen. Lémeret en Mondron wonnen uiteindelijk hun eerste race van het seizoen, de titel was al sinds gisteren in handen van Steveny en de Radiguès.
Terwijl de podiumceremonie van de Belcar nog in volle gang was, plaatsten de wagens van de BTCS zich onder een stralend herfstzonnetje al op de pre-grid. Op de eerste rij vonden we de Kia van Dockerill en de Renault van Lémeret. Vlak na de start werd de race geneutraliseerd met de safety-car nadat er achteraan in het peloton brokken waren gemaakt bij de tumultueuze start.  Wanneer na 2 ronden achter de safety-car de wagens weer losgelaten werden, was het de Jaguar van Nico Verdonck die van op de tweede startrij naar de leiding schoot. Achter hem sloten alle S1 wagens aan met in volgorde Dockerill, Lémeret, Radermecker, de Radiguès, Richard en Thiry. De wagens trakteerden de toeschouwers op een prachtig spektakel totdat na tien ronden de safety-car alles weer stil legde na een slipper van een Honda.

Kort na de herstart was het spektakelstuk van de Jaguar echter over, de groene wagen moest aan de kant met een stukke versnellingsbak. Lémeret nam de leiding over maar moest later de koppositie afstaan aan een opzittende Radermecker. Na de pitstops was het echter terug de gele Mégane, met nu Mondron aan het stuur die de leiding had, voor de Kia van Stéveny en de Volvo van van de Poele. De jonge Mondron reed een foutloze stint, vergrootte zijn voorsprong en kwam dan ook als eerste over de lijn. Steveny/de Radiguès (Kia) en Radermecker/van de Poele vervolledigden het podium. Kelders kwam met zijn nieuwe teamgenoten Thiry en Soulet als vijfde over de meet, voldoende om de titel van vice-kampioen veilig te stellen.

Koen Wauters ging van bij de start in de aanval en wrong zich al snel voorbij de BMW M3 van Qvick/Vanbellingen. De VW Scirocco zou deze plaats behouden tot op een ronde van het einde, toen de BMW de kop terug opeiste. Zo geven Qvick en Vanbellingen hun T3 titel nog wat meer glans met een zevende klassenoverwinning.   

Uitslag race2:
  1. Lemeret-Mondron (Renault Mégane), 32 ronden in 1u30’28’’981
  2. Stéveny-de Radiguès (KIA Pro_Ceed) op 05’’883
  3. Radermecker-van de Poele (Volvo S60) op 06’’361
  4. Dockerill-Kane (KIA Pro_Ceed) op 12’’039
  5. Kelders-Thiry (Renault Mégane) op 2’05’’264
  6. Qvick-Vanbellingen (BMW M3) op 2’17’’198, 1ste T3
  7. Latinne-Wauters (VW Scirocco) op 2’18’’042
  8. Foglio-Cappelletti (Ginetta) op 1 ronde, 1ste Guests
  9. Richard-Viron (Renault Mégane)
  10. Franck (SEAT Leon Supercopa), 1ste T3S

Foto: Marnik Mouchaers


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in BTCS op zondag 23 oktober 2011 om 23:38


Andere publicaties op Racingworld.be...