GT1: San Luis: Lamborghini en Nissan vooraan in de vrije training

GT1 WorldGT1 World
Als gevolg van een verkeersdrama dat gisteren plaatsvond, werd de start van de vrije training met enkele uren vertraging gegeven. In het begin van de training domineerden de Lamborghini’s, maar tegen het einde van de sessie kwamen de JRM Nissan’s nog sterk opzetten.


Een bus die aangereden werd door een trein met verschillende doden als gevolg zorgde ervoor dat alle activiteiten op en rond het circuit van San Luis gans de morgen stil lagen. Om dertien uur ging de sessie dan uiteindelijk toch van start. Van bij het begin toonde de DKR-discount.de Lamborghini van Haase/Lauck zich het snelste en de wagen hield die positie tot aan het einde van de kwalificatie vast. Nadat Basseng/Winkelhock de tweede tijd klokten, leek het erop dat Lamborghini zou eindigen met de twee beste tijden, maar op het einde gingen beide JRM Nissan’s van Luhr/Krumm en Dumbreck/Westbrook nog onder de tijd van de All-Inkl wagen. Basseng/Winkelhock moesten zich dus tevreden stellen met de vierde tijd.
 
Vijfde snelste was de Young Driver Aston van Müller/Enge voor de tweede All-Inkl Lamborghini van Schwager/Pastorelli. Nog een Nissan, die van Brabham/Campbell-Walter zette de zevende tijd neer voor de Exim Bank Team China Corvette van de Nederlanders Pastorelli/Buurman. Francesco Pastorelli debuteert op de Corvette en hij is de broer van Nicky die op de All-Inkl Lamborghini rijdt. De top tien werd afgesloten door Turner/Mücke (Young Driver Aston Martin) en Hirschi/Nygaard (Belgian Racing Ford).
 
Beide Marc VDS Racing Ford’s vinden we terug met de twaalfde (Leinders/Risatti) en dertiende (Martin/Clairay) tijd. Palttala op de tweede Belgian Racing Ford klokte de vijftiende tijd en Nico Verdonck (Corvette) sloot de tabellen af met een achttiende tijd.
 

Pos#DriversCarLapsGap
147Manuel Lauck / Christopher HaaseLamborghini Murcielago 670 R-S251:21:08.262
223Lucas Luhr / Michael KrummNissan GT-R230.308
322Richard Westbrook / Peter DumbreckNissan GT-R240.427
438Markus Winkelhock / Marc BassengLamborghini Murcielago 670 R-S240.520
57Alex Müller / Tomas EngeAston Martin DB9230.667
637Dominik Schwager / Nicky PastorelliLamborghini Murcielago 670 R-S180.729
721David Brabham / J Campbell-WalterNissan GT-R190.771
811Francesco Pastorelli / Yelmar BuurmanCorvette Z06250.818
98Darren Turner / Stefan MückeAston Martin DB9180.929
109Jonathan Hirschi / Christoffer NygaardFord GT Matech260.959
113Clivio Piccione / Stef DusseldorpAston Martin DB9191.075
1240Bas Leinders / Ricardo RisattiFord GT Matech231.112
1341Maxime Martin / Yann ClairayFord GT Matech231.166
1448Jonathan Kennard / Christopher BrückLamborghini Murcielago 670 R-S251.208
1510Markus Palttala / Antoine LeclercFord GT Matech251.322
164Christian Hohenadel / Andrea PicciniAston Martin DB9171.639
1720Enrique Bernoldi / Nicky CatsburgNissan GT-R242.489
1812Michael Rossi / Nico VerdonckCorvette Z06142.720

Foto: SRO/DPPI


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in FIA GT op vrijdag 04 november 2011 om 21:30


Andere publicaties op Racingworld.be...