Iedereen verwachtte zich na de vrije training ook in de prekwalificatie aan een duel Lamborghini/Nissan en voor tot ver in de sessie was dit ook het geval, tot de Aston Martin's van het HEXIS team in actie kwamen en de snelste en derde snelste tijd neerzetten.
De Lamborghini’s toonden zich het snelst in het begin van de prekwalificatie en het was Marc Basseng in de All-Inkl wagen die als eerste de tabellen aanvoerde. Niet veel later werd hij bovenaan afgelost door Christopher Haase (DKR Lamborghini). Later kwamen dan weer de Nissan’s in actie met eerst Jamie Campell-Walter en daarna Peter Dumbreck die als snelste over het circuit raasden. Men had zich al neergelegd bij de dominantie van de Nissan’s en de Lamborghini’s als op enkele minuten van het einde Andrea Piccini in de HEXIS Aston Martin als enige onder de twee minuten vijftien dook. Zijn teammaat bij HEXIS, Clivio Piccione liet zich ook niet onbetuigd en reed op hetzelfde moment de derde tijd juist achter Dumbreck. De eerste Lamborghini (Haase/Lauck) werd zo naar de vierde plaats verwezen.
Op plaatsen vijf tot en met acht vinden we nog twee Nissan’s en twee Lamborghini’s terug, enkel kampioenschapleiders Krumm en Luhr (Nissan JRM) bleven wat achter met de elfde tijd. De eerste Ford, het Marc VDS Racing exemplaar van Leinders/Risatti, komt op de negende plaats. Martin staat achtiende, de twee Belgian Racing Ford’s twaalfde en zestiende. Ook de Young Driver Aston Martin’s, waar Mücke/Turner nochtans kans maken op de titel, stelden teleur met een tiende (Müller/Enge) en een zeventiende (Mücke/Turner) tijd. Mücke beschadigde de wagen bovendien na een contact met een muur.
Pos | # | Drivers | Car | Laps | Gap | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Christian Hohenadel / Andrea Piccini | Aston Martin DB9 | 26 |
| |
2 | 22 | Richard Westbrook / Peter Dumbreck | Nissan GT-R | 31 | 0.313 | |
3 | 3 | Clivio Piccione / Stef Dusseldorp | Aston Martin DB9 | 24 | 0.353 | |
4 | 47 | Manuel Lauck / Christopher Haase | Lamborghini Murcielago 670 R-S | 26 | 0.649 | |
5 | 21 | David Brabham / J Campbell-Walter | Nissan GT-R | 25 | 0.672 | |
6 | 38 | Markus Winkelhock / Marc Basseng | Lamborghini Murcielago 670 R-S | 26 | 0.785 | |
7 | 37 | Dominik Schwager / Nicky Pastorelli | Lamborghini Murcielago 670 R-S | 26 | 0.860 | |
8 | 20 | Enrique Bernoldi / Nick Catsburg | Nissan GT-R | 26 | 0.879 | |
9 | 40 | Bas Leinders / Ricardo Risatti | Ford GT Matech | 31 | 0.896 | |
10 | 7 | Alex Müller / Tomas Enge | Aston Martin DB9 | 22 | 1.084 | |
11 | 23 | Lucas Luhr / Michael Krumm | Nissan GT-R | 27 | 1.099 | |
12 | 10 | Markus Palttala / Antoine Leclerc | Ford GT Matech | 30 | 1.454 | |
13 | 11 | Francesco Pastorelli / Yelmar Buurman | Corvette Z06 | 29 | 1.583 | |
14 | 12 | Michael Rossi / Nico Verdonck | Corvette Z06 | 25 | 1.709 | |
15 | 48 | Jonathan Kennard / Christopher Brück | Lamborghini Murcielago 670 R-S | 28 | 1.863 | |
16 | 9 | Jonathan Hirschi / Christoffer Nygaard | Ford GT Matech | 31 | 1.946 | |
17 | 8 | Darren Turner / Stefan Mücke | Aston Martin DB9 | 13 | 2.160 | |
18 | 41 | Maxime Martin / Yann Clairay | Ford GT Matech | 13 | 2.844 |
Foto: SRO/DPPI