Endurance kortnieuws met WEC en ALMS

ADR-Delta, een fusie tussen de teams Alan Docking Racing en Delta Motorsport, heeft de intentie om aan het WEC deel te nemen met een Oreca 03-Nissan LMP2. Rebellion Racing was na het engageren van Nick Heidfeld nog op zoek naar één rijder voor de lange afstandsraces, het werd dus uiteindelijk Jeroen Bleekemolen, die ook al verleden jaar voor het team reed. Volgende week vinden de wintertesten voor de ALMS plaats op het circuit van Sebring, 23 wagens schreven zich in, waaronder slechts een enkele LMP1.
Terwijl het aantal inschrijvingen in de LMP1 klasse stagneert in het WEC, lijkt het er op dat steeds meer teams kiezen voor een LMP2. Was deze klasse verleden jaar met twee deelnemers nog de dunst bezette, dan lijkt het dit jaar even anders uit te draaien. Ook ADR-Delta wil dus dit jaar het ganse kampioenschap betwisten met een LMP2 en koos voor een Oreca 03 met Nissan krachtbron. Als rijders heeft het team John Martin, Robbie Kerr en Tor Graves aangesteld. Het team hoopt echter later door te groeien naar de LMP1 klasse en hoopt daar een bepalende rol te spelen in het ontwikkelen van hybride krachtbronnen met een lage emissiewaarde.

Wij hadden het al medegedeeld, ook Colin Kolles keert terug naar de endurance racerij en brengt de naam Lotus naar de LMP2 klasse. Het team dat opereert onder de naam Kodewa toonde deze week het kleurenschema van haar Lola-Lotus die net als in de F1 getooid zal zijn in het gekende zwart/goud schema. Kolles hoopt op een uitnodiging voor de 24 uren van Le Mans.

Nadat Rebellion al de Duitser Nick Heidfeld had aangetrokken voor Sebring, Spa en Le Mans, maakte het nu bekend dat Jeroen Bleekemolen het team komt versterken bij de twee lange afstandswedstrijden in Sebring en Le Mans. Bleekemolen reed verleden jaar al voor het team, maar zal ditmaal niet langer Prost en Jani bijstaan, maar Belicchi en Primat.

Voor de winter testen van het ALMS kampioenschap op het circuit van Sebring schreven zich 23 wagens in, waaronder slechts één LMP1, de HPD ARX-03a van Muscle Milk-Pickett Racing. Met drie kandidaten, één Oreca en twee HPD’s, is het met de LMP2 klasse niet veel beter gesteld. Vijf LMPC wagens, twaalf GTE’s en  twee GT Cups vervolledigen de lijst. Opvallend is ook de terugkeer van Christophe Bouchut bij Larbre Compétition, waar hij een Corvette C6.R bestuurd. In totaal worden zo'n 35-tal wagens verwacht voor komend seizoen.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Internationaal op donderdag 02 februari 2012 om 00:48


Andere publicaties op Racingworld.be...