Toerwagen kortnieuws met DTM, Superstars Series en WTCC

De Duitser Marco Wittmann, vice-kampioen bij de Formule 3 Euroseries, maakt de overstap naar toerwagens en wordt test- en reserverijder bij het BMW DTM team. Wat dikke toerwagenkampioenschappen betreft, moet er dit jaar zeker rekening gehouden worden met de Superstars Series, na een mooie internationale kalender kan de organisatie nu ook een vol startveld aankondigen. Oriola ontkent verder het gerucht dat hij zou rijden bij STR in het WTCC.
Marco Wittmann was verleden jaar de teamgenoot van Laurens Vanthoor bij Signature VW in de Formule 3 Euroseries. De Duitser trok zich beter uit de slag dan onze landgenoot, kon enkele races winnen en eindigde het kampioenschap als vice-kampioen. Het zag er naar uit dat Wittmann zou opklimmen naar een hogere formuleklasse, maar hij besloot om zijn eenzitter carrière on hold te zetten en over te stappen naar “gesloten wagens”. Daarbij wisselt de Duitse belofte tevens van merk en ruilt Volkswagen om voor BMW, waar hij binnengehaald werd als test- en reserverijder voor het DTM programma. Om in het wedstrijdritme te blijven zal BMW zijn nieuwe poulain regelmatig uitlenen aan een BMW klantenteam om hem in te zetten op een Z4 bij verschillende GT3 wedstrijden.

Met niet minder dan 34 ingeschreven wagens, mag de V8 Superstar Series zich trots uitroepen tot best bezette internationaal toerwagenkampioenschap. De dikke V8 wagens zullen zeker voor spektakel zorgen en de race op Spa half juli wordt een niet te missen rendez-vous. Bij de ingeschreven merken vinden we BMW, Maserati, Mercedes, Audi, Porsche, Chevrolet, Jaguar, Lexus en Cadillac terug en ook bij de rijders komen we bekende namen tegen zoals die van Thomas Biagi, Gianni Morbidelli, Luca Rangoni of Gianni Giudici.

Werd de naam van Pepe Oriola eergisteren nog genoemd als tweede rijder bij het STR Seat team in het WTCC, dan laat de Spanjaard vandaag weten dat hij besloten heeft om bij SUNRED Engineering te blijven. Oriola bevestigt dat hij inderdaad verschillende interessante voorstellen aangeboden kreeg van andere teams, maar hij acht het als Spanjaard belangrijk om voor een Spaans team te rijden. Bovendien is volgens hem SUNRED als vaste partner van SEAT ook de beste optie voor de toekomst, wanneer het Spaanse merk in 2013 zijn officiële terugkeer  naar het WTCC zal maken.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in DTM op woensdag 08 februari 2012 om 00:01


Andere publicaties op Racingworld.be...