Formulewagen kortnieuws: KTR in Eurocup FR 2.0 - Nissan in Formule 3

Team KTR is ook dit jaar zeker van deelneming aan de Eurocup Formule Renault 2.0, Renault Sport gaf de lijst van de geselecteerde teams vrij waarop ook dus het Keerbergse team voorkomt en wel met 3 wagens. Nissan heeft besloten om het duel aan te gaan met Mercedes en VW wat betreft motorleverancier voor de Formule 3. Voorlopig zien we de Japanse motor enkel in het Britse kampioenschap.
KTR zal dus voor het tweede jaar op rij deelnemen aan de zeer competitieve Formule Renault 2.0 Eurocup. Het team heeft  drie plaatsen op de grid verkregen, maar kan niet langer meer rekenen op de diensten van de Belgische belofte Stoffel Vandoorne. Deze verkoos het om over te stappen naar het kampioenenteam van Josef Kaufmann. De races voor de Eurocup FR 2.0 worden gereden in het kader van de World Series by Renault weekends. Ook dit jaar zal de WSR ons land aandoen en dit op 2 en 3 juni op het circuit van Spa-Francorchamps.

Teams Eurocup FR 2.0 2012:

- Arta Engineering; 2 auto’s
- Atech Reid; 2 auto’s
- Cram Competition; 2 auto’s
- Epic Racing; 3 auto’s
- Fortec Motorsport; 4 auto’s
- Interwetten.com Racing; 3 auto’s
- Josef Kaufmann Racing; 3 auto’s
- Koiranen Motorsport; 3 auto’s
- KTR (B); 3 auto’s
- MANOR MP Motorsport; 3 auto’s
- R-Ace GP; 3 auto’s
- RC Formula; 2 auto’s
- Tech 1 Racing; 4 auto’s

Wou men de laatste jaren kans maken op de titel in de Formule 3 Euroseries of het Britse F3 kampioenschap, dan moest men zijn wagen uitrusten met een Mercedes of VW krachtbron. Beide Duitse merken krijgen voor het eerst sinds lang concurrentie. Via het Japanse bedrijf ThreeBond zal Nissan proberen de Duitse hegemonie te doorbreken. Voorlopig komt de Nissan motor, die ontwikkeld werd voor het Japanse Formule 3 kampioenschap, alleen uit in het Britse kampioenschap. Daar zal het team T-Sport, waar ooit nog Sergio Perez voor reed,  zijn wagens uitrusten met de Nissan motor.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Internationaal op donderdag 23 februari 2012 om 19:07


Andere publicaties op Racingworld.be...