Na de problemen van de Audi #2 van Kristensen/Capello/McNish heeft het merk met de vier ringen nu enkel nog de e-tron #1 op kop, voor de Toyota #7 en de zuster-TS 030 #8. Toyota lijkt in het begin van de wedstrijd haar eigen tempo te hebben gekozen en bovendien lijkt de Japanse proto qua betrouwbaarheid haar zaakjes wel op orde te hebben in de openingsfase. In de LMP2-klasse blijft de Morgan van onder meer Leinders en Martin nooit ver van de kop van de klasse, al moeten ze in hun teamgenoten voorlopig hun meerdere erkennen.
De Audi #2 heeft zoals eerder gemeld dus verschillende minuten verloren in de pits en zakte terug naar de vijfde plaats. De Toyota #7 heeft dankbaar de tweede plaats overgenomen, voor de tweede Toyota en de Audi #3 van Dumas. Achter de Audi #4 die zesde ligt, volgen de eerste benzinewagens met de twee Rebellion Lola’s op kop voor de JRM HPD.De Morgan Judd met startnummer 24 van Olivier Pla behoudt zoals eerder vermeld de leiding in de LMP2-klasse. De Fransman heeft twee minuten voorsprong op de Morgan Nissan waar onze landgenoot Bas Leinders achter het stuur zit. Derde in de klasse is de Starworks Motorsports HPD van Potolicchio/Dalziel/Kimber-Smith.
De strijd woedt nog steeds hevig bij de GT’s tussen Ferrari, Aston Martin en Corvette. Voorlopig ligt Bruni met de AF Corse Ferrari op kop voor Corvette #74 en de Aston Martin Vantage. De Flying Lizard Porsche #79 is leider bij de GTE Am’s.
Foto: Toyota Motorsport GmbH & Georges De Coster