Nürburgring: AF Corse en Vita4One bovenaan bij de vrije trainingen

AF Corse - Ferrari 458 Italia GT3AF Corse - Ferrari 458 Italia GT3
Op vrijdag vonden op de Nürburgring twee vrije trainingen plaats voor de wagens van zowel het FIA GT1 als het FIA GT3 kampioenschap. Evenals in Moskou rijden beide klasses tezamen dit weekend en dit resulteert in een startveld van 24 wagens. Bij de GT1's toonde eerst de AF Corse Ferrari van Vilander/Salaquarda zich het snelst waarna in de namiddag de Vita4One BMW van Bartels/Buurman die rol overnam. Bij de GT3's stond er geen maat op de Heico Gravity Charouz Mercedes van Buhk/Baumann, beide heren kwamen vorig weekend al in actie op de ring tijdens de ADAC GT Masters meeting.
Heico Gravity-Charouz - Mercedes SLS AMG GT3Heico Gravity-Charouz - Mercedes SLS AMG GT3
De eerste vrije training was een kolfje naar de hand van de AF Corse Ferrari F458 van Vilander/Salaquarda die een tijd van 1:56.720 neerzetten. Verrassende tweede werd de Heico Gravity Charouz Mercedes van Buhk/Baumann die uitkomen in het FIA GT3 kampioenschap. De GT3 Mercedes ging zijn GT1 merkgenoot van Basseng/Winkelhock vooraf alsook de Hexis McLaren van Demoustier/Parente. De Belgian Audi Club Team WRT Audi R8 LMS ultra van Ortelli/Vanthoor realiseerde de vijfde tijd en bleef daarmee de tweede McLaren en de BMW van Bartels/Buurman voor.

Vita4One Racing Team - BMW Z4Vita4One Racing Team - BMW Z4
In de namiddag ging de snelste tijd naar Bartels/Buurman die een ronde aflegden in 1:56.068 en daarmee iets sneller waren dan de twee Hexis McLaren’s. De Mercedes van Buhk/Baumann kon zich weer handhaven tussen de GT1 wagens en reed nu de vierde tijd. Kox/Rosina werden vijfde op de Reiter Engineering Lamborghini terwijl de tweede wagen van het team waarop Bleekemolen zijn GT1 debuut maakt de achtste lieten noteren. De Audi van Ortelli/Vanthoor geraakte nier verder dan de negende tijd net voor de andere Audi . De Ferrari van Ide vonden we terug op een achttiende plaats te midden van de wagens die uitkomen in het FIA GT3 kampioenschap nadat in de morgen de wagen de veertiende tijd neerzette.


Foto's: Berns/SRO


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in GT1 op vrijdag 21 september 2012 om 22:41


Andere publicaties op Racingworld.be...