12 Uren van Spa: Van de Poele, Corthals, Huff en Palttala zijn erbij!

Stilaan beginnen de teams zich te vormen voor de "topper" van de Belgian Touring Car Series 2006. De tijd begint immers te dringen, acht dagen voor de eerste trainingssessie. Bij de tenoren was al langer geweten dat Kurt Mollekens en Vincent Radermecker het team Renault-Delahaye zouden versterken, terwijl Ruben Maes de derde piloot wordt op de Porsche 997 van GPR Racing. Bij Audi ziet het ernaar uit dat Tim Verbergt en Jean-François Hemroulle de A4 Silhouet met zijn tweeën zullen besturen. Franz Dubois zal misschien twee ronden rijden in de trainingen om zich te kwalificeren "voor het geval dat". Dezelfde benadering is er bij Philippe Stéveny en Didier de Radiguès, die met twee het stuur van de Peugeot 406 zullen delen.

Eric van de PoeleBij Jaguar zijn de namen van de twee versterkingen ook bekend. Net zoals vorig jaar, zal Eric Van de Poele zijn ervaring en stuurmanskunst ten dienste stellen van het team, dat eveneens Pierre-Yves Corthals heeft aangetrokken. Die zal de sprints van het WTCC even afwisselen met de ambiance van een uithoudingsrace. De leiders in de BTCS, Steve Vanbellingen en Armand Fumal kunnen de na(a)m(en) van hun geallieerde(n) nog niet bekendmaken. Marc Lupant en Patrick Slaus zijn al wat verder gevorderd in hun onderhandelingen met Markus Palttala.

IN TWEE WOORDEN

Opel Astra SilhouetteOpel: naar alle waarschijnlijkheid, zal Stephane Van Campenhout samen met Eric Qvick en Christophe Geoffroy de Opel Astra Silhouet besturen. De Opel werd trouwens flink toegetakeld in de tweede manche van de ADAC Rennen. De andere Opel, die volledig hersteld werd na de brand tijdens de Francorchampions, wordt bestuurd door Catherine en Daniel Desbruères, zoals gewoonlijk bijgestaan door Loris de Sordi.

GS Motorsport - Porsche 996 GT3Porsche: Olivier Muytjens, bijzonder tevreden over het resultaat in Zolder, zal opnieuw met de 996 GT3 van GS Motorsport rijden. Zijn teamgenoot blijft de jonge Duitser Arvid Steinberg. Colman-Maton-Verhoeven zullen een Porsche van NGT Racing besturen, terwijl Soares-Mittieus de kleuren van HG Racing verdedigen.

Bravo: het exploot van de mecaniciens van Heurckmans en Plennevaux na de vrije trainingen van de ADAC Rennen bleef bijna onopgemerkt. Toch verdienen ze alle lof. Op enkele uren tijd slaagden ze erin de volledige achterkant van de Alfa Romeo 156, die zwaar toegetakeld was door een crash met de Ferrari van Richard (verrast door aquaplaning), perfect te herstellen. Zaterdag stond de Alfa op de startgrid... en dat zal ook zo zijn voor de 12 Uren. Zoals in 2005, zal Maes het team versterken.

206: Culot wordt bijgestaan door Destrumont en Wiliquet in de Peugeot nr.... 206.

Koppel: Sylvie Delcour en Cédric Verhees zijn onafscheidelijk, dat is geen scoop. Deze keer gaan ze echter samen deelnemen aan een race, want ze vormen een team met een Toyota Yaris in de kleuren van de Campus Automobile van het circuit Spa-Francorchamps.

VW Polo - Van Hoof/WinterHuff: in 2005 nam Rob Huff deel om het circuit te leren kennen met het oog op de WTCC-meeting. De fabriekspiloot van Chevrolet heeft zich geweldig geamuseerd en wil daarom opnieuw aan de start komen van de 12 Uren met de VW Polo van Van Hoof en Winter... indien hij een gaatje vindt in zijn (druk) testprogramma.

Euromaster - BMW M3 SilhouetteJachtvliegtuig: de BMW M3 van Hardmann-Leventis maakte veel indruk tijdens de Francorchampions. Deze straaljager komt aan de start van de 12 Uren. De derde piloot is de Brit Minshaw.

Cloet: twee voor de prijs van één... Tom zal aan de 12 Uren deelnemen met de prachtige Seat Leon Cupra van Sluys en Hopchet, terwijl Julien team vormt met Meunier en Vanderschrick in een Renault Clio. Wat Clio's betreft, kunnen we ook de deelname aankondigen van de RS van Jacky Delvaux en René Marin, twee trouwe klanten van toerwagenraces in Spa-Francorchamps.

VW Fun Cup: Knauf, Feron en Noyelle zijn vaste waarden in de VW Fun Cup. Ze zullen hun kans wagen in de BTCS met een BMW M3.

Gentlemen drivers: De tweede Ferrari 360 Modena van BPO Racing zal toevertrouwd worden aan vier Franse gentlemen drivers uit de Challenge Ferrari: Gregorio Tunon, Frédéric O'Neill, Nicolas Nisselin en Eddy Renard. De Ferrari nr. 27 wordt bestuurd door de vaste rijders van het Monroe-team, Nef-Moury-Richard.

PRC press

Foto's: Jacques Letihon


   



Dit artikel werd gepubliceerd op dinsdag 30 mei 2006 om 19:05


Andere publicaties op Racingworld.be...