Circuit Zolder: Donderdag 13 juli 2006, Internationale trainingsdag

Op enkele dagen van de "Belcar Holiday Race" op de Euro Speedway in Lausitz had ik eigenlijk wat meer 'Belcar Originals' verwacht. Misschien is de aanblijvende hoge temperatuur daar wel verantwoordelijk voor en heeft menig piloot voor de Belgische kust gekozen in plaats voor het bijna vloeibaar Limburgse asfalt.

De Endurance jongens waren dan weer iets beter vertegenwoordig en daar konden we zelfs enkele gelegenheidsduo's opmerken. Speciaal voor de "Thursday Race" mijnheer. Donna make my day !!

S&P Racing - Porsche 996 BiturboBelcar Original: Marc Goossens/Danny Van Dongen (#5-Marcos LM600), Menno Kuus/Luc Gabriël (#16–Porsche 996 biturbo), Wim Meulders/Paul Grutman (#14–Porsche 996 biturbo), Steegmans/Vanierschot (#9-Porsche 996 biturbo), Koen Wauters/Kris Wauters ((#8-Porsche 996 biturbo).

Belcar Endurance Cup: Danny Werckx/Guido Werckx (#22-BMW M3 E36), Hendrik De Backer (#23-BMW M3 E36), Marc Vanmanshoven/Peter Beckers/Willems (#26-BMW Compact), Jef Van Samang/Wim Jeuris (#13-Mini Cooper S), Wim Lumbeeck (#47-Mini Cooper S), Nicolas Declerck (#88-VW Golf III), Harry Peeters/Frank Jennen (#43-Mini Cooper S), Kristof De Neef (#8-HRT BMW Compact 325i).

Belcar Sprint Cup & Historic sprint: Harry Van de Water (#5-BMW M3 E30), Pascal Struyf (#46-Lotus Elice), Karel van der Aerschot (#27-Ginetta), Mario Vandenhoute (#25-Mini Cooper S), Leopold Goormachtigh (#2-BMW Compact), Geert Boels (#12-MGB GT V8).

Andere: Andy Priaulx (#1-WTCC BMW), Danny van Dongen (#15-Eurotech Marcos Mantis), Kuhlmann (#37-VW Polo), Erik Bruynoghe (#45-Honda Civic), Johan Van Vaerenbergh (#46-Gillet Vertigo), Michel van Westing/Wim van Eijk (Fiat Punto Rally) en een tiental Rookies voor een VAS licentie.

Formule: Gary Hauser (F. Renault 1.6), David Hauser (F. Renault 1.6), Yves Van Nijen (F. Renault 1.6), Ivan Lukashevich (F.Ford), Simon Knap (F.Ford), Rogier Jongejans (F.Ford).

Peter Heinrich - BMW M1Specials: Haase/Bienlein (Dacia Logan 1.6 MPi power by Renault), Wolfram Seehaus (Chevrolet Corvette Sting Ray), Peter Heinrich (BMW M1) en Tachyon Motorsport samen met Michiel Campagne en hun McLaren M8F van 1972 met het chassis nummer #6. Deze M8F (Big block V8–1000pk–900 Nm koppel) werd in 1972 geleverd aan het VDS raceteam in België dat –zeer verrassend- dacht nog meer vermogen nodig te hebben en de motor uitrustte met twee turbo's . Onze Landgenoot en rijder Teddy Pilette had daardoor een seizoen vol technische problemen waarin alles , van motor tot aandrijfassen, afbrak. In 1973 besloot VDS met succes trouwens verder te gaan met een atmosferische motor. Dit legendarisch racemonster is nu in de "Historische Europese Supersports Cup" met een Chevrolet V8 Timadams Racing Engine aan zijn tweede jeugd toe.

Iemand of iets vergeten? Sorry, er was dan ook ZOVEEL te zien op en rond het drukkend en snikheet Limburgs Circuit.

Vroooaaw !! Bij leven en welzijn, tot over vier weken.

Donderdag 20 juli zijn de motorrijders terug aan de beurt.
Donderdag 27 juli worden wij verwacht in Francorchamps voor de 24 H of Spa
Donderdag 3 augustus is het de beurt aan de "Belcar Thursday Race"
Donderdag 10 augustus zijn we er weer !!!

Foto's: Ronald Janssens


   



Ronald Janssens

Van onze redacteur

Ronald Janssens

Dit artikel werd gepubliceerd in Nationaal
op vrijdag 14 juli 2006 om 09:11


Andere publicaties op Racingworld.be...