Paul Ricard: Belgen komen sterk voor de dag - DKR leidt de dans

DKR - Corvette C6.RDe Belgische teams kwamen vandaag sterk voor de dag. DKR Engineering sloot de eerste testdag als snelste af. De blauw-rode Corvette C6.R haspelde een rondje Paul Ricard af in 2:02,106. Het staat echter nog niet vast of we deze bolide ook aan het werk zullen zien van het FIA GT kampioenschap. Voorlopig staat de wagen ingeschreven op een race-by-race basis. Anthony Kumpen en Mike Hezemans snelden in de wit-gele Corvette C6.R van PK Carsport naar de tweede plaats. Het Belgisch-Nederlandse duo was bijzonder tevreden met het verloop van de testdag en kijkt uit naar de start van het seizoen over exact 1 maand in Silverstone.

K plus K Motorsport laat ook een goede indruk achter, tijdens de FIA GT Test and Media Days. Het nieuwbakken Tsjechische team zal twee Saleen S7-R inzetten, onder andere voor het duo Sharp-Wendlinger. De K plus K wagens sloten de eerste dag als derde en vijfde af. De Vitaphone Maserati van Bartels-Bertolini klokte de vierde chrono op anderhalve seconde. De andere Maserati wordt toevertrouwd aan Alex Müller en Miguel Ramos. Zij eindigden op de zevende plek.

Full Speed Racing - Saleen S7-RDe beide Full Speed Saleen S7-R kenden een moeilijke trainingssessie. Diverse problemen hielpen het trainingsschema om zeep. De wagen werd rokend op de baan gespot, en later op de dag de pits binnengeduwd. Stéphane Lémeret toonde zich niet helemaal tevreden met de gang van zaken: "We hebben geen leuke dag achter de rug. Meerdere problemen hebben roet in het eten gegooid. Hopelijk gaan de zaken vlug beter", aldus de rijder-journalist. In de perszaal kon de deelname van Full Speed op heel wat cynische bijval rekenen. De oude Saleens kunnen onmogelijk optornen tegen het geweld van de Maserati en Corvette en blijven hangen op goed drie seconden van de koplopers.

In GT2 waren Ferrari en Porsche aan elkaar gewaard. CRS Racing was met de Ferrari F4320 GT2 een tikkeltje sneller dan de Porsche van Braxia Racing. De Lamborghini Gallardo GT2 klokte de twintigste tijd, maar gezien het pas gaat om de tweede vuurdoop van de nieuwe Italiaanse schone, zal er nog veel ruimte voor verbetering zijn.

Nog even meegeven dat beide Matech Ford GT1 vandaag een schijnbaar probleemloze testdag hebben afgewerkt. Ook de Nissan GT-R van Nissan Motorsports werkte hard aan de voorbereiding van het nieuwe seizoen. De GT-R zal in 2009 vier manches afwerken, om optimaal voorbereid te zijn op de start van het Wereldkampioenschap GT1 in 2010.

1. #9 DKR Engineering - Corvette C6.R - 2:01,820
2. #4 PK Carsport - Corvette C6.R +0,111
3. #18 K plus K Motorsport - Saleen S7-R +0,465
4. #3 Selleslagh Racing Team - Corvette C6.R +0,576
5. #14 K plus K Motorsport - Saleen S7-R +0,629
6. #1 Vitaphone Racing - Maserati MC12 +1,898
7. #2 Vitaphone Racing - Saleen S7-R +2,598
8. #35 Nissan Motorsports - Nissan GT-R +3,680
9. #11 Full Speed Racing - Saleen S7-R +3,884
10. #13 Full Speed Racing - Saleen S7-R +4,856
11. #44 Matech Racing - Ford GT1 +5,816
12. #97 Brixia Racing - Porsche 997 GT3 RSR +6,379
13. #56 CRS Racing - Ferrari F430 GT2 +6,697
14. #55 CRS Racing - Ferrari F430 GT2 +6,936
15. #51 AF Corse - Ferrari F430 GT2 +7,452
16. #60 ProSpeed Competition - Porsche 997 GT3 RSR +8,326
...
20. #88 Reiter Engineering - Lamborghini Gallardo GT2 +10,914


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in FIA GT op maandag 06 april 2009 om 18:39


Andere publicaties op Racingworld.be...