Assen: Reacties na de race (deel 1)

Alain Franssen - EMG Motorsport: De wagen brak zelfs uit op de rechte stukken waardoor we onvermijdelijk van het gas moesten en uitrijden was de boodschap. Een beetje frustrerend als je beseft dat we een stuk sneller konden. Maar gezien de dubbele puntentelling konden we ons geen uitschuiver veroorloven. We eindigden op de zesde plaats in Klasse 2 en gezien de omstandigheden waren we daar dan ook tevreden mee. We hadden een fijn weekend en konden in Assen onze ervaring aanscherpen.

Wim Lumbeeck - AD Sport (Kwalificatie): "Het was een titanenstrijd tussen de Viper en de Mosler voor de pole. Het verschil bedroeg amper 71/1000 seconde. In zijn ultieme poging was Ron nog in staat om de pole te pakken, maar werd gehinderd door een tragere wagen."

Ronny Franssen - EMG Motorsport: "Ik wist dat de Mazda terug in aantocht was en kreeg de opdracht om de tweede plaats te handhaven. De snelle Lotus van De Cock lag op een kleine ronde achterstand en mijn rondetijden pasten perfect in het verhaal. Ik beleefde naar het einde toe wel nog enkele hachelijke momenten. Het begon een beetje te regenen en dit, gecombineerd met het olieverlies van de Mazda, zorgde ervoor dat ik nog tweemaal een pirouette maakte. Toen ik de Mazda aan de kant zag staan, wist ik dat de zege in zicht was. De Lotus was wel komen opzetten, maar ik had nog méér dan 40 seconden bonus. Het was fantastisch om op het hoogste schavotje te mogen staan, samen met mijn broer Patrick."

Marc 'The Goose' Goossens - RS Racing-Powercars: "Ik heb me goed geamuseerd. Ik vond vrij snel het goede ritme en de wagen voelde goed aan. Uitstekend materiaal. Olivier had een goede stint achter de rug en ik heb gewoon de teamorders opgevolgd in functie van het kampioenschap. Het kon sneller, maar dat was niet nodig. Ik ben zéér tevreden met de behaalde overwinning en dat ik mijn steentje kon bijdragen. Het contact verliep heel familiaal en het team werkt professioneel. Met deze overwinning en twee tweede plaatsen in de BRL was dit een geslaagd weekend."

Wim Lumbeeck - AD Sport (Race): "Ditmaal hadden we in normale omstandigheden het hoofd moeten buigen tegen de Mosler die meer snelheid in de wielen heeft dan de Viper. En zeker na de bestraffing zag ik de bui reeds hangen. Maar ook de concurrentie bleef niet gespaard. Problemen bij het tanken sloeg de Mosler terug terwijl ook andere wagens uit klasse 1, zoals de Marcos van Cor Euser en de V8 Star geen rimpelloze wedstrijd kenden. Toen ik het stuur van Ron overnam had ik als opdracht om de race te controleren en daarenboven vooral te letten op het verbruik van de gulzige V10 in het vooronder van de Viper. Ik reed constant mooie rondetijden en naar het einde toe werd ik aangemaand om het wat kalmer aan te doen. Een bijkomende splash and dash had ons definitief de das omgedaan. En dat terwijl Short een zwaar offensief bezig was. Uiteindelijk haalden we het met 20 seconden voorsprong na een race van 150 minuten".


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Tom Gielen in DSMEC op maandag 26 oktober 2009 om 22:28


Andere publicaties op Racingworld.be...