Natacha Gachnang terug achter het stuur van de Ford GT GT3!

Matech Competition - Ford GT GT3Toen Natacha Gachnang zes weken geleden, tijdens de openingsmanche van het FIA GT1 wereldkampioenschap in Abu Dhabi, haar bolide loeihard de muur in stuurde, waren alle ogen meteen gericht op de Zwitserse debutante. Haar verwondingen, een dubbele beenbreuk, vielen gezien de impact al bij al nog mee en meteen rees de vraag wanneer de amazone het racepak opnieuw zou aantrekken. Zelf beweerde ze steeds aan de start van de 24 Heures du Mans te willen staan in juni, maar niettemin bleef de Zwitserse altijd voorzichtig. Een goede twee weken geleden vertelde Gachnang nog "veel zal afhangen van mijn progressie en het oordeel van de dokters". Ondertussen heelt haar been goed en boekt de amazone gestaag vooruitgang.

Matech Competition zakte afgelopen donderdag af naar Circuit Zolder om er een testsessie met de Ford GT GT3 af te werken. Rijders van dienst waren Thomas Mutsch en... Natacha Gachnang! Gachnang nam zelf plaats achter het stuur van de bolide en stuurde de blauwe Ford GT GT3 ongeveer een uur lang rond het Zolderse asfaltlint. Racingworld.be sprak na afloop van de sessie met een zichtbaar opgetogen Natacha Gachnang: "Ik ben zeer blij om terug te keren achter het stuur van een racewagen. Het blijft nog moeilijk omdat ik regelmatig veel druk op mijn rechterbeen moet zetten. Van de dokters kreeg ik echter toelating om deel te nemen aan de testsessie hier in Zolder."

Gezien de impressionante beelden kunnen we stellen dat Natacha Gachnang al bij al vlot herstelt, iets waar de jongedame zelf ook tevreden over was. "Ik zal het echter rustig aan moeten doen en vooral stilletjes opbouwen; het uiteindelijke doel is en blijft Le Mans. Daarnaast werken we deze test af op een circuit dat ik niet ken, terwijl er nog andere bolides zijn en dat maakt het niet gemakkelijk. Ik doe geen domme dingen en blijf me focussen op Le Mans; er is nog een pak werk te doen!"

Foto: Ronald Janssens


   



Martijn Wouters

Van onze redacteur

Martijn Wouters

Dit artikel werd gepubliceerd in FIA GT
op vrijdag 28 mei 2010 om 13:04


Andere publicaties op Racingworld.be...