OAK Racing zal komend seizoen een LMP1 & LMP2 ontwikkelen op basis van het LMP2-chassis. Het team drukt de intentie uit om deel te nemen aan alle zeven meetings uit de Intercontinental Le Mans Cup met ten minste één LMP1-bolide.
Geen Oliver Gavin meer bij Mad Croc voor de resterende manches van het lopende seizoen. Gavin geeft aan zich te willen focussen op het Amerikaanse programma van Pratt & Miller. Wie Gavin zal vervangen is nog niet bekend. Wel bevestigde DKR Engineering dat Jos Menten en Xavier Maassen opnieuw uitkomen voor het Luxemburgs-Belgische team. In Spa-Francorchamps was de Double Dutch nog goed voor de overwinning in de Qualifying Race. In de Championship Race moest Maassen vanuit leidende positie opgeven met een lekke band, Menten reed geen meter.
Alle teams die een Aston Martin DBR9 inzetten in het WK GT1 zullen 20KG van het startgewicht mogen wegnemen. Hierdoor moeten de Britse Prodrive-bolides minstens 1190KG wegen vanaf de manche komend weekend in Duitsland. Slechter nieuws is er evenwel voor de Pratt & Miller-rivalen van over de Plas. Alle Z06 zullen 20KG zwaarder aan de start moeten verschijnen dan bij de vorige manche.
Kortnieuws met OAK Racing, Oliver Gavin, Aston Martin en Corvette
Van onze redacteur
Dit artikel werd gepubliceerd in Internationaal
op woensdag 25 augustus 2010 om 16:24