Kortnieuws met Dindo Capello, Johnny O'Connell en Aston Martin

Rinaldo "Dindo" Capello hangt aan het einde van komend seizoen zijn helm aan de haak. De Italiaan won in het verleden driemaal de legendarische 24 Heures du Mans, telkens aan het stuur van een andere op Audi gebaseerde wagen (Bentley Speed 8 in 2003, Audi R8 in 2004 en Audi R10 in 2008).

Een ander afscheid kwam er van over de Plas. Johnny O'Connell zegt na tien jaar het officiële Corvette Racing team vaarwel. O'Connell maakte sinds 2001 deel uit van de equipe en won in het Amerikaanse LMS kampioenschap meer races aan het stuur van een Corvette dan eender welke andere rijder. De 48-jarige Amerikaan stapt volgend jaar over naar GM-zuster Cadillac welke een nieuw raceteam op poten zet in de GT categorie van de World Challenge; een kampioenschap waarin het merk eerder deze eeuw reeds de titel bij de rijders en merken greep. Bij Cadillac treft O'Connell voormalig teamgenoot Andy Pilgrim aan achter het stuur van de tweede CTS-V Coupé. Echt afscheid is het voor O'Connell dus niet, temeer de World Challenge enkele meetings verrijdt samen met het ALMS. De eerste meeting van de World Challenge 2011 vindt eind mei plaats op een stratenomloop te St. Petersburg.

Goed nieuws komt er dan weer uit het kamp van Le Mans-concurrent Aston Martin. Het Britse merk maakte vandaag bekend een vervolg te breien aan het GT4-kampioenschap voor haar eigen N24 en GT4-wagens. Aston Martin verwacht startvelden met 20 wagens welke door twee of drie rijders mogen worden bemand. Tijdens het seizoen wordt in totaal op acht verschillende circuits gereden, tijdens evenveel meetings. Op 8 en 9 juli bezoekt de serie Spa-Francorchamps voor twee manches over zestig minuten.


   



Martijn Wouters

Van onze redacteur

Martijn Wouters

Dit artikel werd gepubliceerd in Internationaal
op woensdag 15 december 2010 om 18:10


Andere publicaties op Racingworld.be...