Kortnieuws met Williams, Virgin, GP Valencia en Mark Webber's Porsche GT2 RS

Williams FW18 - Williams FW17 - Williams FW33Afgelopen donderdag maakte het Williams F1-team het kleurenschema van haar FW33 voor komende seizoen bekend. De nieuwe livery doet meteen terugdenken aan de door Rothmans gesponsorde bolides, die het team in 1996 en 97 aan de wereldtitel hielpen. Volgens technisch directeur Sam Michael is er wel wat meer veranderd dan alleen de kleur, zo beschikt de FW33 ondermeer over de kleinste versnellingsbak van het veld: "Deze auto heeft de kleinste en meest compacte achterkant die Williams ooit heeft ontworpen. Het idee hierachter is om zo de luchtstroom naar de achtervleugel aanzienlijk te verbeteren. Daar ligt volgens ons de sleutel tot succes dit seizoen."

In een interview met het Duitse blad auto motor und sport verklaarde Timo Glock dat de MVR-02 kampt met downforceproblemen aan de achterkant. Tijdens de afgelopen testen konden we al vaststellen dat Marussia Virgin Racing nog wat tijd heeft goed te maken op hun dichtste concurrent Team Lotus. De teamgenoot van Jérôme d'Ambrosio weet precies wat er moet gebeuren om het verschil met de rest kleiner te maken: "We denken dat we het probleem hebben gevonden. Het is geen technisch probleem of iets met de setup, maar eerder iets op aerodynamisch vlak en dan vooral aan de achteras. Om verder vooruit te komen moet Nick Wirth alvast een nieuwe achtervleugel ontwerpen." De troepen van Nick Wirth hebben alvast de computers opgestart. Marussia Virgin Racing lijkt overigens zeker te zijn van hun toekomst. Met hun eigen GP3-team en nu ook een heus karting kampioenschap denkt het team al op de lange termijn en lijken ze hun eigen opleidingstructuur te vormen.

De Spaanse krant El Pais kwam dan weer met nieuws dat de onzekerheid over de GP van Valencia verder doet toenemen. De organisatoren zouden nog steeds niet hun openstaande schuld van 23 miljoen euro hebben afgelost. Deze problematiek breidt zich steeds verder uit. Slechts bij de helft van de 20 races op de kalender van 2011 zou de situatie niet problematisch zijn. Indien GP van Valencia en nog een andere Europese race op korte termijn van de kalender verdwijnen, dan stijgen natuurlijk de kansen op een contractsverlenging voor ons eigen Francorchamps. Vraag blijft natuurlijk wie dit evenement zal blijven financieren.

We eindigen deze kortnieuws met F1-piloot Mark Webber. Hij maakte onlangs een aantal mensen heel gelukkig door hen kennis te laten maken met Porsches fantastische 911 GT2 RS, de snelste en meeste krachtige productie-Porsche ooit.



Foto's: Williams F1


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in Formule 1 op zondag 27 februari 2011 om 21:10


Andere publicaties op Racingworld.be...