GT1: Navarra: Lamborgini’s domineren ook qualifying

Nadat beide All-Inkl Lamborghini’s al de vrije training en de prekwalificatie domineerden, hebben de wagens nu ook de twee snelste tijden neergezet gedurende de Qualifying. De Exim Bank Team China Corvette met ondermeer Nico Verdonck, zette zoals gisteren de derde tijd neer. Bij Ford ging het minder goed dan gisteren en Martin/Baguette zijn de beste vertegenwoordigers van het Amerikaanse merk met de zevende tijd. Bas Leinders start als 11de en Vanina Ickx als 13de.
De Lamborghini blijft de te kloppen wagen op het cicuit van Navarra. De All-Inkl #38 van Basseng/Winkelhock greep de pole-position na de drie sessies van de qualifying voor de zusterwagen van Pastorelli/Schwager. Evenals gisteren zette Hezemans de Corvette #11 op de derde stek. Nico Verdonck nam de tweede sessie voor zijn rekening en loodste met een zesde tijd de wagen naar de derde en finale sessie, waar Hezemans dan de derde tijd kon pakken. De leiders in het kampioenschap, Krumm en Luhr eindigden met de vierde tijd op hun JRM Nissan voor merkgenoten Brabham/Campell-Walter. Martin/Baguette starten als zevende met zowel voor als achter hen één van de Hexis Aston Martin's.
Twee wagens vielen af na de eerste sessie, de DKR Corvette en de Aston Martin van Mücke/Turner. Veel maakt dit niet uit voor de Young Driver Aston, gezien die op de grid toch tien plaatsen achteruit moet als gevolg van het incident op Silverstone. Slechts één Ford geraakte door de tweede sessie, de wagen van Martin/Baguette. Voor zowel Leinders/Hennerici (11de), als Ickx/Nygaard (13de) en Leclerc/Clairay (14de) eindigde de qualifying hier. Leinders verklaarde dat de wagen gewoon niet sneller kon en Vanina Ickx haalde aan dat ze te weinig tijd had gekregen om het circuit te leren kennen. Daar tegenover eindigde Martin mooi tweede in deze sessie. De tweede Young Driver Aston en de Nissan’s van Bernoldi en Dumbreck waren de andere wagens die de sessie 3 niet haalden.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in FIA GT op zaterdag 02 juli 2011 om 16:18


Andere publicaties op Racingworld.be...