Nieuwsoverzicht na de Grote Prijs van Duitsland

Met amper een week tussen de Grote Prijs van Duitsland en die van Hongarije, draait het Formule 1 circus momenteel op volle toeren. Dat betekent dat er weer heel wat quotes en nieuwsfeiten te rapen vallen. Racingworld.be bundelde de essentie en geeft u hieronder een overzicht.
  • Lotus Renault maakte bekend dat Bruno Senna een terugkeer maakt in de F1, nadat de Braziliaanse reserverijder eerder dit jaar al enkele tests afwerkte voor het Franse team. Senna zal tijdens de eerste vrije training in het kader van de Grote Prijs van Hongarije de wagen van Nick Heidfeld overnemen; in de tweede vrije training kruipt Heidfeld zelf terug achter het stuur.
  • Sébastien Buemi zal op de startgrid voor die Grote Prijs van Hongarije overigens vijf plaatsen worden teruggezet, nadat de stewards na de GP van Duitsland oordeelden dat de Zwitser een vermijdbaar ongeluk veroorzaakte toen hij Heidfeld van de baan duwde.
  • Volgend jaar zien we mogelijk de terugkeer van de tussenseizoens testen, dat is allezins de wens van de FIA  president Jean Todt. De Fransman ziet deze testen als een unieke kans om jonge piloten de kans te geven Formule 1 wagens te testen en dit tijdens het seizoen, iets wat nu praktisch onmoglijk is. De teams zijn eveneens voorstander en mogelijk komt er dus een driedaagse testsessie juist voor de start van het Europese seizoen.
  • Ondanks dat Timo Glock eerder dit jaar kritiek uitte op zijn team  na enkele tegenvallende prestaties, kondigde de Duitser aan dat hij zijn contract met Marussia-Virgin verlengde tot ein 2014. "Ik voel me zeer goed bij het team, daarom heb ik besloten om mijn carrière bij Marussia-Virgin Racing verder te zetten. Ik ben trouwens zeer trots dat ik deel uitmaak van dit team en ik kijk uit naar onze toekomstige resultaten.": verduidelijkte de Duitse piloot
  • Rubens Barichello krijgt vanaf de GP van Hongarije terug de beschikking over KERS. Het Williams team besloot het energierecuperatiesysteem uit de wagen te halen in Duitsland om te kunnen inschatten wat het effect van het systeem was op de bandenslijtage.
  • Net zoals op de Nurburgring zal er dit weekend maar één DRS-zone te vinden zijn op de Hungaroring. Het detectiepunt situeert zich net voor de laatste 180° bocht en net voor aanvang van het rechte stuk bevindt zich het activatiepunt.
  • Ferrari maakte deze week bekend dat het een meer agressieve wagen zal ontwikkelen voor 2012. De mindere start van het seizoen met een conservatieve wagen heeft er intussen al voor gezorgd dat het technisch leiderschap nu in handen is van Pat Fry en dat ten koste van Aldo Costa.
  • Verder heeft het Italiaanse merk ook toegegeven dat het, na de mislukte laatste pitstop van Massa op de Nurburgring (die hem de vierde plaats koste), nog meer zal focussen op de perfecte pitstop. Ferrari gebruikt sinds de Grote Prijs van Silverstone nieuwe wielmoeren die sneller en efficienter zijn, maar blijkbaar toch niet geheel risicoloos zijn.


   



Martijn Wouters

Van onze redacteur

Martijn Wouters

Dit artikel werd gepubliceerd in Formule 1
op woensdag 27 juli 2011 om 11:20


Andere publicaties op Racingworld.be...