Tsjechische geschiedenis - DTM maakt zijn vijfde stop op het veeleisende circuit

DTM houdt van het racen in de Tsjechische Republiek. In 1988, toen al, betwistte de Touring Car Series zijn Tjsechische debuut op het circuit gelegen in het zuiden van Brno. Vandaag werkt 1 van de 2 winnaars van dat DTM-weekend als expert voor de Duitse TV partner van de DTM, ARD: tijdens de live coverage zal Klaus Ludwig het publiek van zijn deskundigheid voorzien.

In die tijd won hij in Brno achter het stuur van een Ford Sierra en 3 jaar later herhaalde hij dit nog eens met een Mercedes 190 Evo II. In 1992 slaagde Johnny Cecotto erin om beide rondes van het Brno weekend te winnen - terwijl zijn 15-jarige zoon, Johnny, vandaag deelneemt aan het Formule BMW ADAC Kampioenshap.

Auto Motodrom BrnoVorig jaar maakte de DTM zijn vierde stop op het Tjechische circuit. Zo een 35.000 toeschouwers kwamen naar de voorlaatste ronde van het seizoen kijken en waren getuigen van een uiterst turbulente wedstrijd. Mattias Ekström pakte de titel, 3 Opel rijders (Marcel Fässler, Heinz-Harald Frentzen en Timo Scheider) slaagden erin om punten te scoren en Gary Paffet (Mercedes-Benz) verliet het circuit als een gelukkig man na het behalen van de tweede plaats in het kampioenschap. Het 5,403 kilometer lange circuit, geopend in 1986, vertegenwoordigt een hele uitdaging: een hoogteverschil van 73,63 meter, een gevariëerde lay-out met 6 linkse bochten en 8 rechtse bochten, allen snel tot redelijk snel en een baanoppervlakte dat als uiterst agressief wordt beschouwd.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Tom Gielen in DTM op vrijdag 03 juni 2005 om 01:58


Andere publicaties op Racingworld.be...