Le Mans Préliminaires - namiddagsessie (2)

Om zowat 15u25 zien we de Dallara Judd van Rollcentre Racing enkele snelle rondjes op de klok zetten. De wagen van o.a. Vanina Ickx was eerder uit de top vijf verdwenen, maar de Portugese teamgenoot van Ickx, Jao Barbosa, rijdt met de Dallara naar een tijd onder de 3:40. (3:39.305, anderhalve seconde sneller dan de tijd van deze ochtend). Het ziet er dus goed uit voor het Engels-Portugees-Belgische trio... Des te meer dat deze tijd nog verbeterd werd.

Ook nu weer de nodige schuivers. Yamagishi (Porsche N°91) en Thyrring (Porsche N°89) mispakten zich aan de Playstation chicane, net zoals vele anderen reeds deden vandaag. Maar ook diegenen die bekend zijn met het tracé van Le Mans maken wel eens een foutje. Dat was o.a. het geval voor Beretta (Corvette N°64), Biela (Audi N°2, tot twee maal toe) en Lehto (Audi N°3). De Courage C65 Judd van G-Force verscheen op de baan met Jean-François Leroch aan het stuur. Ook hij zocht eventjes de grindbak op, maar kon terug verder. Tot hij een kwartier later (15u57) ter hoogte van de Michelin chicane opnieuw van de baan ging. Volgens de laatste berichten zou de koppeling op de Belgische Courage het begeven hebben... De wagen werd na 17u terug de pitlane in gebracht, en het team is ijverig aan de slag.

Een andere Courage, met Cochet-Nakano-Jouanny, in LM P1, probeert de achterstand op de Pescarolo bolides te verkleinen. Het trio van Courage Compétition heeft echter nog een kloof van 3.5 seconden te dichten. Ook de Audi van Lehto en Werner verkleint de achterstand op de Franse bolides tot zo'n 4 seconden. De Lola N° 25 maakt nog maar eens een schuiver. Nog een kandidaat voor het 'schuiverkampioenschap' dus. Ze zijn talrijk vandaag... Zelfs Tomas Enge laat zich met de Aston Martin N°58 verleiden tot een uitstapje in de gravelbak, evenals Jan Magnussen met de Corvette N°64, die heel wat grind terug meepakte op de piste...

Ook voor Eric Hélary (in de Pescarolo N°17) is de Arnage bocht geen makkie. Hij gaat rechtdoor... De andere wagen van het Pescarolo team (met Collard aan het stuur) pitst nog eventjes een paar tienden af van de tijd die men deze voormiddag wist te klokken. Ook Cochet verscherpt met de Courage nogmaals zijn tijd, net zoals Ortelli met de Playstation Audi. Enkele minuten later zien we (ook al in Arnage) de Dallara van Vanina Ickx ook met problemen kampen. Een stuk van het bodywork van de Dallara blijkt losgekomen te zijn... De Ferrari van Larbre, met Vincent Vosse, is zesde in de GT1 klasse, op ruime achterstand van de Aston Martins, die steeds maar sneller gaan...

De algemene Top 10 (om 17u)

1. Pescarolo Sport - COLLARD E/BOULLION JC/COMAS E - Pescarolo Judd - 3:34.434
2. Pescarolo Sport - LOEB S/HELARY E/AYARI S - Pescarolo Judd - 3:35.893 (+ 1.459)
3. Courage Comp. - COCHET J/NAKANO S/JOUANNY B - Courage Judd - 3:37.674 (+ 3.240)
4. Champion Racing - LEHTO JJ/WERNER M - Audi R8 - 3:38.719 (+ 4.285)
5. Audi Playstation - MONTAGNY F/GOUNON JM/ORTELLI S - Audi R8 - 3:39.060 (+ 4.626)
6. Rollcentre Racing - SHORT M/BARBOSA J/ICKX V - Dallara Judd - 3:39.252 (+ 4.818)
7. Champion Racing - BIELA F/PIRRO E - Audi R8 - 3:39.418 (+ 4.984)
8. Creation Autosp. - MINASSIAN/CAMPBELL-W/WALLACE - DBA Judd - 3:39.568 (+ 5.134)
9. Courage Comp. - SCHWAGER D/FREI A/VANN C - Courage Judd - 3:39.633 (+ 5.199)
10. Jim Gainer Int'l - MICHIGAMI R/ARA S/KANEISHI K - Dome Mugen - 3:41.389 (+ 6.955)


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in 24H du Mans op zondag 05 juni 2005 om 17:10


Andere publicaties op Racingworld.be...