Ook in DTM worden de kosten in 2006 beperkt door reglementsaanpassingen

De Deutscher Motor Sport Bund wil de torenhoge kosten voor het ontwikkelen en runnen van DTM wagens aan banden leggen. De DTM organisatie had enkele maanden geleden zoiets al laten uitschijnen en nu heeft de DMSB enkele veranderingen in het reglement goedgekeurd. Onderstaand treft u de goedgekeurde artikels aan, zowel wat betreft het sportreglement als het technisch reglement, zoals deze ons door de DMSB heden werden verstrekt.

2006 Sporting Regulations
Pit stop slots:

Ban of all electric and electronic devices at the pit stop slots (Exception: earthing
cable for the refuelling can).

Limitation of mechanics allowed to work on the car during a pit stop:
The number of mechanics that may work directly on the car is limited to seven.
• one mechanic per wheel
• one mechanic for the refuelling
• one mechanic for the air lance
• one mechanic for the lollipop

Reduction of the tyre contingent per event : Seven sets of new tyres/Four sets of used tyres

2006 Technical regulations
Chassis Homologation

The following components must be adopted for 2006 without any re-design:
• All parts of the space frame made of 40 x 2 material.
• The position of the space frame (40 x 2 parts) in relation to the body work
in x, y and z
• Safety cell
• Tank casing
• Front and rear crash structure
• Gearbox and clutch casing
• Fire extinguishing equipment
• Head lights and tail lights
• Roof hatch
• Car jack system
• Crank shaft hight in z

Aerodynamics
Continuation of the aerodynamic homologation valid on 06th August 2005.
Exceptions:
• Geometry of the lower surface of the front splitter
• Position of the rear wing profiles
• Front flics
• Lateral aerodynamics


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in DTM op zondag 07 augustus 2005 om 14:16


Andere publicaties op Racingworld.be...