
Omstreeks 17.00 ging op een zonovergoten piste de 74ste editie van de 24 uur van Le Mans van start. De jonge belofte Ed Morris had de eer om de Courage van de préstart naar de definitieve opstelling te rijden en de start te nemen. "Maar al tijdens de formatieronde voelde ik een probleem opduiken", aldus de jonge Brit. "De wagen verloor vermogen naarmate ik een hoger toerental bereikte. Ik ben meteen de stands binnen gereden en het team heeft koortsachtig een oplossing gezocht."
Gedurende meer dan twee uur beperkte de race voor G-Force zich tot in en uit de box rijden. De ingenieurs van Judd deden er uiteindelijk bijna drie uur over om de oorzaak te detecteren. Teameigenaar Frank Hahn was hierover zeer verbolgen: "Ik begrijp dit niet, Judd is een gerenommeerde motorenbouwer en uiteindelijk bleek een sensor op het vliegwiel van de krukas de storing te veroorzaken. Mij blijft het een raadsel hoe het mogelijk is, gezien alle middelen, dat ingenieurs er zo lang over doen om dit te vinden."

"Dit is de tweede maal op enkele uren dat ik me door een leverancier bedrogen voel", vertelde een aangeslagen Frank Hahn. "Hewland kondigde aan een speciaal voor Le Mans ontworpen versnellingsbak in te zetten en nu, na goed vijftig ronden, is het al over. Onbegrijpelijk..."
"Het is een zeer mooie week geweest die op een zwart weekend is uitgedraaid", besloot Frank Hahn het avontuur in de Sarthe. "Het hele team, van de keuken over de logistiek tot de hele ploeg mecaniciens is werkelijk super geweest. De sfeer was optimaal en ik had ze graag een finish op zondagnamiddag gegeven. Maar dat zat er niet in. Ik ga me nu bezinnen en kijken hoe de toekomst er voor G-Force zal uitzien."
G-Force Racing Press