Reacties van de GLPK-Carsport rijders

Bert Longin:"Ik had een prima start en maakte drie plaatsen goed. Eigenlijk had ik nog een paar plaatsen extra kunnen winnen. Ik ging buitenom bij drie wagens maar kwam dan op het vuile gedeelte en verloor dan wat terrein omdat ik niet goed kon accelereren. Na goed 45 minuten kwam de safety car de baan op. Ik reageerde onmiddellijk en we doken als eerste team de pits in, de andere wagens bleven buiten."
"Het is fantastisch dat we onze sponsors dit podium kunnen schenken. Een speciaal woord van dank voor de mensen van Johnson Controls. Ook wil ik de teamleiding bedanken voor het feit dat ik weer eens mocht starten. Het is de derde keer dat ik dit jaar de start mocht nemen en dat is een blijk van waardering. Ik ben iemand die nog beter presteert als hij vertrouwen krijgt."

Anthony Kumpen: "Door deze pitstop en omdat de andere wagens niet binnenkwamen namen we eigenlijk een ronde voorsprong. We reden virtueel aan de leiding en ik draaide constant rondjes van 1 min 12 sec. 10 ronden kon ik dit tempo aanhouden tot een band explodeerde en ik onverwacht moest binnenkomen. Tot overmaat van ramp was de boordradio defect zodat ik het team niet kon waarschuwen dat ik binnenkwam. Die zagen me plots opduiken en wisselden zo snel als mogelijk de kapotte band. Had ik ze kunnen verwittigen dan waren natuurlijk alle vier de banden veranderd, maar daar was nu geen tijd voor. Na de klapband merkte ik dat de balans weg was. Ik kon ook niet meer dezelfde snelle ronden rijden als voor de klapband."
"We hadden inderdaad kunnen winnen maar het mocht niet zijn. We maakten één pitstop meer dan de andere teams en eindigen toch nog als derde, dat zegt genoeg."

Mike Hezemans: "Het was moeilijk om de wagen te besturen, ik had constant overstuur. Ook de remmen kregen het hard te verduren en werden, naarmate de wedstrijd vorderde, zachter. Toen alle pitstops erop zaten reed ik in derde positie en behield die tot het einde. Best aardig dat we eindigen op het podium, zeker als je weet dat we als achtste gestart zijn. Had ik vooraf kunnen tekenen voor dit resultaat dan had ik dat onmiddellijk gedaan. Maar als je alles in zijn geheel bekijkt dan is deze derde plaats een beetje zuur, er had meer in gezeten."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Tom Gielen in FIA GT op maandag 16 oktober 2006 om 21:55


Andere publicaties op Racingworld.be...