Reacties na Francorchampagne (deel 2)

Armand Fumal – KS Motorsport: "Echt, het wordt steeds moeilijker! Je zit in het spoor van je rechtstreekse tegenstanders in het klassement en dan stoot je op een gedubbelde die niet geconcentreerd is en niet in zijn spiegels kijkt. Daardoor verlies je telkens een paar tienden van een seconde. Het is moeilijk om dan kalm te blijven. Aanvankelijk hadden Steve en ik afgesproken om in dienst te rijden van de M3 Silhouet Euromaster van Patrick Slaus en Marc Lupant, die in strijd was voor de titel. Maar, het duo werd al in de eerste reeks kampioen, zodat we in de slotmanche zelf voor een goed resultaat kunnen rijden. In de tweede race startte Steve. Ik wist echter dat ik het zwaar zou krijgen, want de wegligging van de wagen was slechter geworden naarmate de race vorderde. Ik kon tot het einde van de race strijden voor de 4de plaats, maar uiteindelijk werd ik toch weer 6de. We begonnen uitstekend aan het seizoen met drie overwinningen, maar vervolgens hadden we moeite om de juiste afstellingen te vinden om voor de zege te strijden. In elk geval laten we ons humeur er niet door beïnvloeden. We eindigen immers in de top 5 van een heel hoogstaand kampioenschap waarin dit jaar enkele semi-officiële, of zelfs meer, aan de start kwamen. Een seizoen afsluiten in het spoor van Marc Duez is voor mij persoonlijk heel positief, zeker omdat KS Motorsport een bescheiden team blijft. Samen met Steve hebben we meer dan eens de efficiëntie van ons team en onze wagen getoond. Dat is het belangrijkste. 2007 is nog veraf, maar ik ga volgend seizoen zeker goed voorbereiden om verder te gaan op mijn elan van 2006, hopelijk om tot de laatste meters te kunnen strijden voor de titel..."

Albert Thiry – Teambaas Thiry Racing International: "Ik denk dat er vandaag niet meer in de wagen zat. Door het probleem met de banden moesten de piloten echt vechten in de wagen in de laatste ronden. Een ontgoocheling, want voorheen hadden we nooit een probleem met de slijtage van de banden. Onze recente problemen hebben ons misschien doen afwijken van de ideale set-up... Wanneer ik de uitslagen van vandaag bekijk, dan zie ik dat de Renaults het seizoen vooraan eindigen. Dat doet me nadenken over de toekomst. Dit jaar verscheen een addendum van het reglement in de maand februari. De Méganes mochten rijden met een motor van 3,5 liter, die natuurlijk veel meer koppel heeft. Die motor ontwikkelt meer dan 400 pk, terwijl wij het moeten stellen met een 3,0 liter. We hebben gedacht aan de ontwikkeling van een 3,2 liter, maar, samen met Willy Plas (Motorsport International), waren we ervan overtuigd dat de Jaguars in deze configuratie dit seizoen nog competitief konden zijn. Dat was echter voor de toelating voor de Renaults. Daarom is het nog te vroeg om al te bevestigen dat de Jaguars X-Type Silhouet er volgend jaar weer bij zullen zijn. We willen, samen met Willy, eerst het nieuwe reglement zien. Ten tweede moeten we de garantie krijgen dat dit reglement niet veranderd wordt enkele weken voor de start van het seizoen. Pas dan zullen we een beslissing nemen... Met drie overwinningen op de teller, waaronder de 12 Uren van Spa, mogen we zeker niet klagen. Zeker omdat de pole position van Jérôme bewees dat de Jaguar X-Type Silhouet nog heel wat in zijn mars heeft, hoewel de wagen al sinds 2003 rijdt. Dat seizoen wonnen we de... 2003 Miles. Dit jaar hebben de piloten het maximum gehaald uit het beschikbare materieel. Dat is toch het belangrijkste..."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in BTCS op dinsdag 17 oktober 2006 om 12:57


Andere publicaties op Racingworld.be...