Adria: Reacties na de race (deel 1)

Mike Hezemans - PK Carsport: "De pitstops waren perfect. Het team verhoogde de bandendruk een klein beetje, ik had meteen een goed gevoel en dat werd bevestigd toen ik even later de derde plek pakte. Het was een razendsnelle stint, ik denk de snelste van de hele wedstrijd. Omdat een Maserati een stop and go penalty kreeg schoof ik door naar de tweede plaats. Op zo'n vijftien ronden verkleinde ik de kloof op de leider van 8 naar nog geen 3 seconden. Het ging echt heel goed maar toch kwam ik een klein tikkeltje snelheid te kort om de leider in te halen, ook al omdat ik naar het einde van mijn stint in het verkeer terecht kwam."

Anthony Kumpen - PK Carsport: "De Saleen van Wendlinger was niet conform waardoor hij enkele plaatsen op de grid verloor. Ik had een goede start maar werd verrast door een Saleen die buitenom kwam. Na een ronde of 8 ben ik de Saleen opnieuw voorbijgereden en had ik een achterstand van ongeveer 10 sec op de Corvette in derde stelling. De wagen was behoorlijk maar ik had last van een leegloper. Toch kon ik mijn stint gewoon afwerken en hoefde ik niet eerder binnen te komen. Mike werkte een indrukwekkende stint af, waarna ik het stuur opnieuw overnam. Na mijn laatste pitstop kwam ik tussen beide Maserati's terug de baan op. Ik had twaalf seconden achterstand op de leider en ongeveer dezelfde kloof op de eerste achtervolger. We eindigen tweede, een goed resultaat zeker op een circuit dat op maat gemaakt is voor de Maserati's. In het kampioenschap schuiven we op naar de tweede plaats. We zijn zeer tevreden!"

Xavier Maassen - Luc Alphand Aventures: "We hebben er met een vierde plek werkelijk het maximum uitgehaald, we hebben een probleem met de levensduur van de banden en moeten daar voor de volgende race een oplossing voor vinden om nog beter te presteren en de strijd voor het kampioenschap te blijven aangaan. Maar we hebben dit weekend belangrijke punten gescoord, onze positie in het kampioenschap behouden en dat was denk ik, het maximum dat we konden bereiken. In mijn eerste stint kon me in de top-3 handhaven", doet hij het verhaal van het begin van de race. "Toch merkte ik al dat de banden niet lang echt hun optimale grip gaven. In tegenstelling tot de wagens met een middenmotor, zoals de Maserati MC12, is het moeilijk om met de Corvette, met de krachtbron vooraan, echt continu zeer snel te gaan. Bovendien maakten we misschien net iets te laat onze eerste pitstop en kon Hezemans ervan profiteren om naar de derde plek door te schuiven. Na de rijderswissel zette Guillaume Moreau enkele snelle chrono's neer, maar misschien vergde hij daardoor iets te veel van de banden. We konden vervolgens niet meer de strijd om het podium aangaan en ik moest me tevreden stellen met het consolideren van de vierde plek en de daaraan verbonden belangrijke punten."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in FIA GT op maandag 18 mei 2009 om 20:25


Andere publicaties op Racingworld.be...