Adria: Reacties na de race (deel 2)

James Ruffier - Selleslagh Racing Team: "In principe waren we zesde in de kwalificaties, maar één van de wagens voor ons was niet conform. De top-5 is zeker geen slechte uitgangspositie in een race over twee uur en op een omloop waar het niet echt makkelijk is om in te halen. Bovendien zoeken we nog steeds naar de perfecte set-up en is er het probleem van de banden. De nieuwe regelgeving is nog steeds geen voordeel voor de wagens met een motor vooraan, zoals onze SRT Corvette C6.R. De wagens met een middenmotor, de Saleen en de Maserati MC12, zijn naar mijn gevoelen toch nog steeds in het voordeel."

Patrick Selleslagh - Team manager Selleslagh Racing Team: "De Corvette heeft zeer veel koppel en moet onderstuurd zijn, maar door de slijtage van de achterbanden wordt dat overstuur en dan hebben de rijders gewoon niet voldoende grip en worden de rondetijden dus minder goed. Uiteindelijk finishen we hier als vijfde, op enkele seconden van de Alphand Corvette, we pakken kostbare punten en vooral, we weten wat ons te doen staat. We moeten gaan testen en een antwoord op het probleem vinden. Onze afstelling maakt dat we niet constant genoeg kunnen zijn. De wagen is mechanisch perfect, de strategie klopt, de pitstops zijn goed en de rijders doen hun werk meer dan behoorlijk. Maar onze banden slijten te snel en dus kunnen we voorlopig geen aanspraak op een zege of een podium maken. We gaan zeker testwerk verrichten, want in Oschersleben, einde juni, wil ik er staan."

Bas Leinders - Marc VDS Racing Team: "Wat kleine details deden ons echter de kans op die plaats verliezen, een plek die we zeker hadden kunnen pakken, wat onze zevende tijd tijdens de wedstrijd ook bewijst. Met gelijke wapens was ik zelfs een halve seconde sneller dan Tomas Biagi van Matech, die het technische circuit van Adria nochtans goed kent. In het begin van de wedstrijd haalde Stéphane Lémeret me in op het rechte stuk en we hebben gedurende een paar ronden een mooi duel uitgevochten. In de bochten en de remzones maakte ik terrein goed, maar op de rechte stukken liep hij opnieuw van me weg dankzij zijn krachtigere motor. Een mooi duel, maar op een gegeven moment raakte ik een bandenstapel, waardoor één van de sluitingen van de motorkap het begaf", legt Leinders uit. "We verloren twee ronden door de herstelling. Erger nog: we gebruikten die stop ook om te tanken, maar we kregen een tijdstraf omdat de mecaniciens vergaten de wagen te aarden. Ik kreeg dus een extra drive through aan de broek. Jammer, want we hebben mooie stints afgewerkt. Zo reed Renaud voortdurend de rondetijden van Biagi. Maar goed, we hebben opnieuw wat ervaring opgedaan: de sluiten aan de motorkap worden verplaatst, we zullen alle procedures nog eens nauwgezet doornemen en de ontwikkeling van deze wagen, waarin Renaud en ik ons steeds beter voelen, gaat volop door."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in FIA GT op maandag 18 mei 2009 om 20:45


Andere publicaties op Racingworld.be...