BRV Promoteam Racing met vertrouwen richting Gordon Finest Race

Op 10 en 11 april vindt de Gordon Finest Race plaats op het Zolderse asfaltlint. Deze wedstrijd van 150' vormt de eerste manche van het nieuwe Belcar Endurance Championship. Daarnaast worden ook de wedstrijden van o.a. de Belgian Touring Car Series betwist, spektakel gegarandeerd dus met deze twee kampioenschappen in hetzelfde weekend! Na de officiële Belcar testsessie op donderdag 1 april waren Wim Meulders en Bruno Vermeeren uiterst tevreden over het verrichtte werk.

Bruno: "Vorige week donderdag vond de shakedown plaats van de Porsche Bi-Turbo. Wim, die de wagen door en door kent, reed de nieuwe motor in en stelde de wagen af samen met de ingenieur. Na een uur mocht ik kennis maken met deze prachtige bolide. Ik reed 1u40 en moet toegeven dat ik onder de indruk was van het koppel dat deze wagen heeft. Je moet de wagen op toeren houden om de turbo's en het volledige potentieel optimaal te benutten. De eerste rondjes waren langzaam maar ik verhoogde het tempo ronde na ronde zonder de wagen te forceren. Het was een geslaagde eerste kennismaking en ik kijk reeds uit naar onze eerste wedstrijd. Samen met Wim verwachten we aan de finish te staan en het liefst bekroond met een podiumplaats!"

Wim: "Nadat ik de wagen had afgesteld gaf ik het stuur over aan Bruno zodat hij zoveel mogelijk kilometers kon afleggen en vertrouwd kon raken met de wagen. We mikken komend weekend op een mooi resultaat maar zullen deze wedstrijd vooral gebruiken om Bruno extra te laten wennen aan de Porsche Bi-Turbo. Het is werkelijk een plezier om terug aan te treden in het Belcar kampioenschap."

Emil: "We hebben uiteindelijk besloten om de VW Golf II in te schrijven in het BTCS kampioenschap. Daar kan ik de meeste wedstrijden, op de 12u van Spa na, alleen betwisten. Jammer genoeg zal ik zelf niet kunnen deelnemen aan de eerste meeting."

Het team zal gedurende deze meeting ook een Renault Clio III inschrijven in het BTCS kampioenschap voor Luc Gabriël.

BRV Promoteam press


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op dinsdag 06 april 2010 om 20:50


Andere publicaties op Racingworld.be...