FIA GT3: Reacties na de race (deel 1)

Bart van Samang - MSE: "De wagen stuurt alleszins zeer goed en vooral de remmen zijn subliem! Wat er juist gebeurd is kan ik niet verklaren. Een tempo van 1'41" kon ik zonder veel moeite aanhouden, maar opeens kreeg ik enorm veel "roll" in mijn banden en moest ik alles uit de kast halen om de BMW op de piste te houden."

Peter Beckers - MSE: "Ik had alle moeite van de wereld om de BMW op de baan te houden, dit was absoluut niet normaal. Na een korte check-up na de race hebben we vastgesteld dat een stabilisatorstang vooraan afgebroken is. Dit verklaart natuurlijk alle problemen."

Niels Lagrange - Argo Racing: "We konden starten vanop de eerste rij en dat was het belangrijkste. Ik mocht opnieuw starten naast mijn idool Marc Goossens en dat geeft een kick. Ik heb enorm veel respect voor Goossens en was dan ook de enige die in zijn spoor kon blijven. Ik zette trouwens met Marc in het vizier de snelste wedstrijdronde achter mijn naam. Ondanks het feit dat we opnieuw net naast het podium mikken, ben ik tevreden over de wedstrijd. De Lamborghini Gallardo blaakt van gezondheid en lag zeer goed op de baan. Het team deed een prima job en ook Danny heeft meer dan zijn steentje bijgedragen. Hij liet mij starten en dat was voor mij zeer belangrijk in een weekend waarin de FIA GT3-teams aanwezig zijn. We zijn trouwens benaderd door een drietal grote teams die interesse hebben om volgend seizoen samen te werken op Europees gebied."

Danny de Laet - Argo Racing: "Ik heb Niels inderdaad laten starten terwijl het eigenlijk mijn beurt was. Maar zodoende kon hij zich in de kijker rijden wat voor een jonge piloot toch belangrijk is. Ikzelf heb kunnen rijden in ideale omstandigheden. Ik kreeg een nieuw setje banden mee en kon constant chrono's realiseren in de buurt van 1'35". Ik heb een mooi gevecht geleverd voor de vierde plaats met de KRK-Viper. We vallen opnieuw net naast het podium en dat is wel spijtig. Maar ik ben zeker dat we met de wagen in deze configuratie toch een belangrijke rol van betekenis kunnen spelen tijdens de afsluitende 10 Hours of Zolder. Ik wil afsluiten met een podiumplaats. Niet alleen voor mij, maar ook voor Niels en het ganse team."

François Verbist - W Racing Team: "We hebben veel tijd verloren bij het achterhalen van het probleem en het oplossen ervan. We hadden dus al snel begrepen dat er voor ons niet te veel punten zouden inzitten. Maar de pech bleef ons achtervolgen. Op een moment dat de problemen bleken opgelost, werd Bert aangereden door een tragere concurrent. De stuurinrichting werd beschadigd en we besloten om het daarbij te laten."

Greg Franchi - W Racing Team: "Ik was in volle strijd verwikkeld met mijn ploegmaat François Verbist en de Porsche van Ruben Maes. Toen we wat gehinderd werden door een tragere deelnemer en omdat mijn remmen niet naar behoren functioneerden, raakte ik in de haardspeld Ruben. Het was zeker niet opzettelijk en ik ben me dan ook bij hem gaan verontschuldigen. Gelukkig bleef de schade beperkt."

Anthony Kumpen - W Racing Team: "Op het einde van de race kwam diezelfde Ruben Maes nog hard opzetten. De laatste ronden waren echt niet gemakkelijk. Zeker als je weet dat de versnellingsbak van de Audi R8 LMS niet toelaat om vroeger terug te schakelen en zo wat meer op de motor te remmen. Maar uiteindelijk ben ik vooral blij de tweede plaats te kunnen hebben verzekeren. Gezien de omstandigheden zat er gewoon niet meer in."


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op dinsdag 12 oktober 2010 om 19:41


Andere publicaties op Racingworld.be...