De deelnemerslijst voor het seizoen 2011 - Bamboo naar WK GT1 met SRT Corvette?

Ondanks dat de ultieme deadline om in te schrijven voor het WTCC kampioenschap maandag 28 februari is, is de (voorlopige) deelnemerslijst reeds beschikbaar. Er verschijnen normaal gezien 21 wagens aan de start waaronder 6 Chevrolet's, 6 SEAT's, 8 BMW's en één enkele Volvo. Een last minute inschrijving komt er van Chevrolet met een vierde Cruze voor Carlos 'Cacá' Bueno.

De deelnemende rijders, teams en wagens
01 - Yvan Muller - Chevrolet - Chevrolet Cruze 1.6T
02 - Rob Huff - Chevrolet - Chevrolet Cruze 1.6T
03 - Gabriele Tarquini - Lukoil-SUNRED - SEAT León TDI
04 - Aleksei Dudukalo - Lukoil-SUNRED - SEAT León TDI
05 - Norbert Michelisz - Zengo-Dension Team - BMW 320 TC
06 - Carlos 'Cacá' Bueno - Chevrolet - Chevrolet Cruze 1.6T
07 - Fredy Barth - SEAT Swiss Racing by SUNRED - SEAT León TDI
08 - Alain Menu - Chevrolet - Chevrolet Cruze 1.6T
09 - Darryl O'Young - bamboo-engineering - Chevrolet Lacetti
10 - Yukinori Taniguchi - bamboo-engineering - Chevrolet Lacetti
11 - Kristian Poulsen - Liqui Moly Team Engstler - BMW 320 TC
12 - Franz Engstler - Liqui Moly Team Engstler - BMW 320 TC
14 - Marchy Lee Ying Kin - Deteam KK Motorsport - BMW 320 TC
15 - Tom Coronel - ROAL Motorsport - BMW 320 TC
17 - Michel Nykjaer - SUNRED Engineering - SEAT León TDI
18 - Tiago Monteiro - SUNRED Engineering - SEAT León TDI
20 - Javier Villa García - Proteam Racing - BMW 320 TC
21 - Fabio Fabiani - Proteam Racing - BMW 320si
25 - Mehdi Bennani - Proteam Racing - BMW 320 TC
30 - Robert Dahlgren - Polestar Racing - Volvo C30
74 - Pepe Oriola - SUNRED Engineering - SEAT León TDI

In Zolder zou er op vrijdag een vrije training van een half uur plaats vinden om de teams de gelegenheid te geven de wagens af te stellen. Bij Circuit Zolder wilde men niet verder ingaan op die extra sessie alvorens de finale besprekingen met organisator KSO eind maart.

Noteren we tevens dat Bamboo-engineering een inschrijving voor het FIA GT1 kampioenschap op zak heeft. Het is alleen nog niet duidelijk met welke wagens het team op de proppen zal komen. Maserati is te duur, de enige overblijvende optie blijft dan de Corvette C6.R. In dit laatste geval zou Selleslagh Racing de twee resterende inschrijvingen moeten op zich nemen, opdat men aan de vier verplichte wagens komt.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in WTCC op woensdag 23 februari 2011 om 20:45


Andere publicaties op Racingworld.be...