Zolder: Schwäger/Pastorelli (Lamborghini) voor tweede maal op pole

All-Inkl.com Münnich Motorsport - Lamborghini MurcielagoAll-Inkl.com Münnich Motorsport - Lamborghini Murcielago
De All-Inkl.com Lamborghini van Schwäger en Pastorelli heeft na Abu Dhabi nu ook de pole gereden voor de kwalificatierace in Zolder. Onder een zacht lentezonnetje vertrokken de wagens voor de 1 uur durende kwalificatiesessie. Na de eerste reeks verloren we al de vier minst snelle wagens waaronder beide Belgian Racing Ford's alsook de Hexis Aston van Stef Dusseldorp, nochtans winnaar van de vorige race. Na de tweede qualifying reeks was het de beurt aan beide Marc VDS Ford's om het strijdveld te verlaten, vergezeld van ondermeer de DKR Corvette. De acht snelste wagens vochten het dan uit in een derde en laatste reeks.
Young Driver AMR - Aston Martin DBR9Young Driver AMR - Aston Martin DBR9
Het was duidelijk dat de remmen het zwaar te verduren kregen en verschillende auto's zochten dan ook hun heil in het afsnijden van de chicanes. Uiteindelijk was het de All-Inkl.com Murcielago die voor de tweede maal op rij de snelste tijd neerzette in 1.27.691. Op de tweede en derde plaats volgen de beide Young Driver Aston's met Muller/Enge voor Turner/Mucke. Verassend zette Hezemans de Exim Bank Team China, die na toestemming 20 kg minder woog, op de vierde plaats. Vervolgens volgt dan de eerste Nissan, de JR Motorsport GT-R van Dumbreck/Westbrook. Op de persconferentie vertelde Dominik Schwäger dat de Lambo, die gisteren nog sukkelde met de bandenspanning, ditmaal geen problemen kende. Bij Young Driver AMR was men ook zeer tevreden dat beide wagens zich al gans het weekend snel en betrouwbaar toonden.

Marc VDS Racing - Ford GTMarc VDS Racing - Ford GT
De startgrid van de kwalificatierace wordt echter wel helemaal door elkaar gegooid door de vele straffen die uitgedeeld werden na de trainingsessies van gisteren en vandaag. Zes wagens, waaronder de Aston die zich als tweede kwalificeerde en de Ford van Leinders/Hennerici, worden drie plaatsen teruggezet op de grid. De Belgian Racing Ford #10 verliest zelfs al zijn tijden voor het wisselen van banden buiten het gesloten wagenpark.

Foto's: Marnik Mouchaers


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in FIA GT op zaterdag 09 april 2011 om 14:01


Andere publicaties op Racingworld.be...