Trophée de Bourgogne: Reacties na de wedstrijd (deel 2)

Steve Vanbellingen (BMW M3): De Seat WTCC was dit weekend moeilijk te kloppen, al zaten we aan de finish van de tweede race werkelijk onder de achtervleugel van de Spaanse bolide. We finishten tweede in onze klasse T3 op 9 tienden van de winnaars in de Seat en dat is na 90 minuten racen wel heel erg weinig. Ik ben dan ook bijzonder optimistisch over onze kansen tijdens de 12 Uur van Spa midden juni. Het team werkte ook weer bijzonder efficiënt de pitstops af, met dank ook opnieuw aan Koen Leyssens, de wagen liep als een klok en we maakten geen enkele fout op de piste, dus dat alles samen is een perfecte cocktail voor de lange race in juni. Iedere maal dat we met de BMW rijden, maken we nog vooruitgang en dat voelt goed aan.”

Philippe Bonneel (BMW 1 serie): “ Ik ben nochtans zeer tevreden over mijn weekend en dan vooral over de progressie die ik gemaakt heb. Ik heb nu voldoende vertrouwen en durf nu plank gas gaan. Op het einde van de rechte lijn haalde ik 245 km/u, dat geeft dan een flinke dosis adrenaline als ik moest remmen op de limiet voor de eerste bocht. Ik was wel al agressiever bij het inhalen, wat me dan weer enkele warme momenten bezorgde wanneer ik weer eens iets te laat in de remmen ging. Maar ik heb mij geamuseerd, wat in Zolder niet het geval was.”

Geert Surinx (Team manager Surinx Racing Honda): “We zijn enerzijds heel gelukkig met het feit dat we de nieuwe leider zijn in T2 en dat we met een overwinning naar huis kunnen. Anderzijds hebben we niet genoeg kunnen profiteren van het feit dat Stevens niet op de afspraak was. We hadden het verschil groter kunnen maken. Voor de rest een dikke proficiat aan het team dat dag en nacht sleutelde om beide wagens terug op zondag rijklaar te maken en Guy Katsers die zijn nachtrust opofferde om samen met mij een tochtje van 1200 km te ondernemen om de onderdelen te gaan ophalen. Dat onderstreept nog maar eens de goede teamgeest die er aanwezig is binnen het team van Surinx Racing”.


   



Dit artikel werd gepubliceerd op donderdag 05 mei 2011 om 01:09


Andere publicaties op Racingworld.be...