ATS Formule 3 Cup: Weckx 14e in debuut race te Francorchamps (+ Foto's)

Jordi Weckx #35Jordi Weckx #35
Na een lange en harde winter, volledig in het teken van dit project, was het vandaag eindelijk zover; het debuut van Jordi Weckx in de Duitse ATS Formule 3 Cup. Hoe dit project is tot stand is gekomen en het verhaal achter deze man, kon u reeds eerder lezen op Racingworld.be.


Nadat Weckx de achttiende plaats op de grid kon bemachtigen, wist hij gedurende de race enkele plaatsen goed te maken om bij het vallen van de finishvlag uiteindelijk op de 14e plaats te stranden. Racingworld.be ging Jordi Weckx opzoeken na de race.

Jordi Weckx #35Jordi Weckx #35
Vraag: Tevreden van je eerste wedstrijd?
Weckx: "Ja en neen natuurlijk. Ja want we zijn gefinisht, dat was natuurlijk onze eerste doelstelling, en ik heb een paar plaatsen kunnen goedmaken (van startplaats 18 naar P14). Op papier moet je daar tevreden mee zijn, maar natuurlijk is er altijd ruimte voor progressie, dus we gaan blijven werken."


Jordi Weckx #35Jordi Weckx #35
Vraag: Ben je voorzichtig geweest, niet al te veel risico's genomen deze eerste keer?
Weckx: "Ja ik wou absoluut finishen, ik kon het mij niet permitteren om schade te rijden, want ik wou ook zeker in de tweede race kunnen starten. Ik ben een beetje voorzichtig geweest bij de start, maar ik heb wel goed kunnen strijden voor mijn positie en dat heeft opgeleverd denk ik."

Jordi Weckx #35Jordi Weckx #35
Je hebt dus toch een aantal duels uitgevochten deze race?
Weckx: "Ja, bij de start was het dringen tussen een aantal auto's. In Combes heb ik drie keren een positie proberen terug te winnen en de derde keer was de goede keer blijkbaar. Ik ben daar buitenom gegaan en dat was de goede keuze."



Jordi Weckx #35Jordi Weckx #35
Vraag: Zit je qua tijden waar je had verwacht?
Weckx: "In de kwalificatie vandaag was het beter, nadat de tijd van gisteren een beetje teleurstellend was. Voorlopig heb ik over het weekend heen toch al drie seconden gevonden. Wij komen eigenlijk van ver; de progressie tijdens de trainingen en de kwalificaties was goed, tijdens de race is dat natuurlijk een andere zaak, je zit achter een andere auto en dat is dan eigenlijk geen echte referentie."

De Deen Marco Sörensen ging uiteindelijk met de overwinning lopen, voor Richie Stanaway en de Israeliër(!) Alon Day. De volledige uitslag kan u hieronder terugvinden. Met zijn tweede plaats behoudt Stanaway de leinding in het kampioenschap, voor een naderende Sörensen. Jordi Weckx werkt dit seizoen slechts een selectief programma af, en dit als voorbereiding op een full-season volgend jaar. Wie morgen naar Spa-Francorchamps afzakt, kan in het voorprogramma van de 1000km onze landgenoot zijn tweede race zien afwerken.

Uitslag Race 1Uitslag Race 1


Foto's: Vincent Wouters


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in F3 op vrijdag 06 mei 2011 om 23:20


Andere publicaties op Racingworld.be...