GT1: Sachsenring: Wederom Marc VDS Racing in de warm-up

Marc VDS Racing - Ford GTMarc VDS Racing - Ford GT
Marc VDS Racing blijft haar stempel drukken op het weekend in Duitsland. Nadat Fréderic Makowiecki en Maxime Martin gisteren de overwinning in de kwalificatierace in de wacht sleepten, was het duo vanochtend ook de primus in de bewolkte warm-up. Ford presteerde overigens collectief goed door drie wagens in de top vier te laten noteren, al zeggen tijden uit de warm-up natuurlijk nooit veel. De chrono van Makowiecki/Martin was evenwel drie tienden sneller dan de snelste ronde uit de kwalificatierace, die op naam staat van Tomas Enge.
Hier en daar viel tijdens de warm-up een spatje regen en wat hagel, maar niemand leek hier echt zwaar last van te ondervinden. Reeds in de beginfase van de sessie, die omwille van reparaties aan de vangrail tien minuten later werd gestart, liet de Ford #41 een snelle tijd klokken om zo bovenaan de tabellen plaats te nemen. De wagen zou die stek niet meer afgeven en haar tijd meermaals scherper stellen. De enige belager was de Young Driver Aston Martin van Mücke/Turner, die gisteren tijdens de kwalificatierace in een ultieme poging nog beslag op de derde plaats wist te leggen. De Britse bolide zat tijdens de ganse warm-up op vinkenslag van de Ford, maar strandde uiteindelijk op meer dan twee tienden.

De Corvette, die het hele weekend al intrinsiek snel oogt, finishte op een zevende plaats, maar nog wel binnen één seconde van Makowiecki/Martin.

De championship race begint om kwart na twee vanmiddag. In die race zal de Ford Clairay/Leclerc wel als laatste moeten starten, ten gevolge van een 5-grid place penalty na de kwalificatierace.

Uitslag warm-up
01. Makowiecki/Martin (Ford) - 1:19.556
02. Mücke/Turner (Aston Martin) - 1:19.759
03. Clairay/Leclerc (Ford) - 1:20.147
04. Leinders/Hennerici (Ford) - 1:20.262
05. Wendlinger/Kox (Lamborghini) - 1:20.287
06. Luhr/Krumm (Nissan) - 1:20.401
07. Catsburg/Hezemans (Corvette) - 1:20.461
08. Nilsson/Janak (Lamborghini) - 1:20.559

Foto: SRO/DPPI


   



Martijn Wouters

Van onze redacteur

Martijn Wouters

Dit artikel werd gepubliceerd in FIA GT
op zondag 15 mei 2011 om 11:34


Andere publicaties op Racingworld.be...