6 uren Imola: reacties van de polezetters in de verschillende klassen

Anthony Davidson - PeugeotAnthony Davidson - Peugeot
LMP1: Anthony Davidson - Peugeot Sport Total - Peugeot 908 #7
Het is fantastisch om op de pole te staan, zeker op deze baan die zeer nauw is en waarop er veel verkeer zal zijn. Hoewel de race natuurlijk lang is. Het is wederom close tussen Peugeot en Audi en dat zal in de race niet anders zijn. Eén kwalificatieronde is één zaak, maar de race iets heel anders; bandenslijtage onder controle houden, temperaturen controleren, met het verkeer omgaan, het is op die punten dat we morgen het verschil moeten maken.
Vooral het verkeer gaat een cruciale rol spelen met 49 wagens op de baan, dat opzich is gewoon de(essentie van de)race. We willen na 6 uren aan de finish staan met twee wagens en onze voorsprong in het ILMC klassement vergroten of ten minste behouden. Deze pole geeft ons alvast één voordeel in de race.

LMP2: Mathias Beche – TDS Racing - Oreca 03 Nissan #46
De Oreca-Nissan combinatie is verreweg de beste van het LMP2 veld, de auto is gemakkelijk te besturen. Toch denk ik dat we een mooie strijd gaan zien met de Zytek en de HPD ARX-01d. Met één vrije ronde in de kwalificaties en slechts 10 rondjes op een droge baan in de trainingen, heb ik eigenlijk bijna alles nog moeten ontdekken tijdens de kwalificatiesessie.

Jörg Müller - BMWJörg Müller - BMW
GTE-Pro: Jorg Muller - BMW Motorsport - BMW M3 #55
De auto presteert prima, met de top 9 binnen de seconde belooft het alvast een spannende race te worden. Gisteren hebben we veel tijd verloren (om een goede setup te vinden) door de regen. Ik kijk heel zelfverzekerd uit naar morgen. Het verschil met de Ferrari is niet zo eenvoudig om aan te wijzen, onze auto gaat in ieder geval goed om met de curbs en verder kan onze wagen over heel het circuit genieten van veel grip.

GTE-Am: Patrick Long - Proton Competition - Porsche 911 RSR 997 #63
Het is goed om nog eens terug te keren naar de LMS. GTE-Am is natuurlijk niet hetzelfde als GTE-Pro, de wagens zijn minder recent. We (samen met ploegmaat Roda) gaan proberen om in het middenveld van de GTE-Pro’s mee te draaien en voor de overwinning te gaan in GTE-Am. Het is een leuke klasse die perfect past binnen de traditie van het endurance racen om gentlemen drivers ook de kans te geven op het hoogste niveau te kunnen deelnemen.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in LMS op zaterdag 02 juli 2011 om 21:24


Andere publicaties op Racingworld.be...