Nederlandse coureur Robert Doornbos zal dit aankomende weekend tijdens de Superleague Formula Grand Prix van Zolder in de Japan auto plaatsnemen. De voormalige F1, IndyCar en Champ Car coureur is een bekende van het kampioenschap en eindigde tijdens het eerste Superleague seizoen in 2008 op de derde plek.
De Japanse auto wordt door Atech Reid GP beheerd en was de winnende auto tijdens de tweede race van de seizoen opening in Assen. Tijdens die race zat Duncan Tappy achter het stuur. Japan is momenteel gedeeld lijstaanvoerder met de Australië auto waar John Martin plaats in rijdt.Doornbos wordt ondersteund door ERU Prestige en de auto zal, naast de Japanse vlag, volledige branding dragen. “Zolder is een heel mooi circuit en ook heel uitdagend. Er zijn een paar hele snelle en technische sectoren waardoor het heel interessant wordt in een Superleague Formula auto. Deze auto’s hebben heel veel kracht en je moet daardoor heel precies rijden.”
“Ik wil ERU Prestige bedanken dat zij mij de mogelijkheid geven om in Zolder te rijden. We hadden een aantal problemen in Assen waardoor het jammer genoeg betekende dat de auto teveel schade had om de race te eindigen en in de tweede race te starten.”
“Ik denk dat er een mooie hoeveelheid publiek zal zijn in Zolder en het zou fantastisch zijn om voor de Nederlandse fans, het Japan team en ERU Prestige te winnen. Atech produceert altijd goede auto’s dus we moeten wel veel punten kunnen halen.”
Superleague Formula press

