GT1: Young Driver houdt het voor bekeken

Young Driver AMR - Aston Martin DBR9Young Driver AMR - Aston Martin DBR9
Na twee seizoenen in het FIA GT1 kampioenschap, waar het team de kleuren van Aston Martin verdedigde, staakt Young Driver zijn plannen om dit jaar verder mee te doen aan het World GT kampioenschap. Het team hoopte eerst nog een jaar de oude DBR9 GT1 te mogen gebruiken, maar de ommezwaai naar een reglement uitsluitend gebaseerd op GT3 maakte dit onmogelijk. Het team concentreert zich dit jaar op het Duitse ADAC GT kampioenschap.
Met nog twee maanden te gaan voor de start van het GT World kampioenschap hebben zich nog altijd maar vier teams aangemeld, WRT (Audi), Hexis (McLaren), All-Inkl (Mercedes) en Vita4One (BMW). Het lijkt er op dat het moeilijk zal worden om een vol startveld bijeen te krijgen, temeer daar nu ook Young Driver de handdoek in de ring werpt. Na twee jaren de Aston Martin DBR9 ingezet te hebben in het FIA GT1 kampioenschap, werd er verwacht dat Young Driver de stap naar het GT World zou zetten met de Vantage GT3.  Aston Martin werd echter niet bereid gevonden om onmiddellijk te investeren in een upgrade versie van zijn nieuwe GT3 en Young Driver hoopte dan nog een jaar te mogen terugvallen op een teruggeschroefde  versie van de DBR9. Na Nieuwjaar bande Ratel echter alle ex-GT1 wagens uit het kampioenschap om ondermeer Ferrari en McLaren te overhalen zich in te schrijven.

Young Driver maakte vandaag bekend dat het alle plannen om nog aan het World GT kampioenschap deel te nemen opbergt en zich concentreert op het Duitse ADAC GT kampioenschap. Daar zal het team twee Aston Martin Vantage GT3’s  inzetten, waarvan al één voor de gebroeders Stuck, die verleden jaar in hetzelfde kampioenschap een Lamborghini bestuurden. Met meer dan 40 deelnemers wordt het ADAC kampioenschap na het BES het top GT kampioenschap in Europa. Des te temeer is het dus spijtig dat het kampioenschap dit jaar het circuit van Zolder links laat liggen.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in FIA GT op maandag 30 januari 2012 om 20:09


Andere publicaties op Racingworld.be...