Grand-Am: Lime-Rock: Corvette wint laatste race - Chip Ganassi Racing is kampioen

Chip Ganassi Racing - Riley BMWChip Ganassi Racing - Riley BMW
Verleden weekend vond op Lime Rock de laatste manche van het Grand-Am kampioenschap plaats. Alhoewel de overwinning opnieuw in handen viel van een DP Corvette gingen de titels toch naar Chip Ganassi Racing dankzij de zevende plaats van de Riley BMW van Rojas en Pruett. De Sun Trust Corvette DP van Max Angelelli en Ricky Taylor won de race.
Het Chip Ganassi Racing team heeft weer eens zijn ervaring laten spreken en haalt zowel de titel bij de teams als de rijderstitel binnen ondanks dat hun Riley BMW slechts twee races wist te winnen, in tegenstelling tot Spirit of Daytona en Sun Trust die beide driemaal als eerste over de lijn kwamen. Scott Pruett en Memo Rojas waren echter de meest constante deelnemers en bezorgden zo hun team een zesde titel. Het enige smetje op het blazoen van het Chip Ganassi Racing is dat het er niet in slaagde om de belagrijkste wedstrijd van de kalender - de 24 uren van Daytona - te winnen, de overwinning was daar voor Shank Racing.

Sun Trust -Corvette DPSun Trust -Corvette DP
De laatste race van het seizoen werd gedomineerd door de Corvette’s die de eerste vijf plaatsen op de grid innamen. Het Sun Trust exemplaar van Max Angelelli en Ricky Taylor won voor de Spirit of Daytona Racing wagen van Antonio Garcia en Richard Westbrook. Het podium werd vervolledigd door de GAINSCO Corvette van Jon Fogarty en Alex Gurney.  Action Express Racing zag zijn beide bolides van Borcheller/Donohue/Frisselle en Barbosa/Law eindigen op plaatsen vier en vijf. De eerste niet Corvette was de Starwoks Motorsport Riley Ford van Dalziel/Popow. Datzelfde team zag zijn beide andere wagens de plaatsen acht en negen innemen. De winnaar bij de GT’s was de Camaro GT R van John Edwards en Robin Liddell die als elfde algemeen onder finish vlag kwamen. Daarmee gingen ze de Audi R8 LMS van Norman/von Moltke en de Ferrari F458 van Balzan/van Overbeek vooraf.


Foto's: Grand-Am


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Internationaal op woensdag 03 oktober 2012 om 22:41


Andere publicaties op Racingworld.be...