Het verhaal achter het startverbod van de Racing Box Lucchini-Judd

Na afloop van de tweede dag van de technische en administratieve controle, heeft het college van Sportcommissarissen besloten om de Lucchini-Judd van Racing Box niet toe te laten tot de wedstrijd. De wagen heeft aan de testdag van 1 juni deelgenomen met een homologatiedocument dat op 30 mei werd ingediend bij de ACO. Het document bevestigde dat het chassis zich in dezelfde staat bevond als het chassis waarmee de FIA in 2004 een crashtest uitvoerde.

Op 6 juni werd de situatie herbeken, nadat Mr. Lucchini de ACO informeerde dat het attest niet meer geldig was. Mr. Lucchini gaf de volgende verklaring: "Het attest kan pas goedgekeurd worden nadat de wagen een grondige inspectie krijgt in de ateliers van Lucchini."

Wegens deze wending, en het ontbreken van een nieuw attest, kon de Lucchini niet gekeurd worden door de technische commissie. Bijgevolg krijgt de wagen een startverbod. Inmiddels heeft de ACO bekend gemaakt dat de tweede Epsilon Euskadi ee1 de plaats van de Lucchini-Judd inneemt.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in 24H du Mans op woensdag 11 juni 2008 om 18:16


Andere publicaties op Racingworld.be...