Kortnieuws eenzitterij met Formule 3 en IndyCar

De organisatoren van de F3 Euro Series zien de toekomst met vertrouwen tegemoet nadat verscheidene teams hun deelname aan de serie voor 2012 hebben bevestigd. Terwijl in de Verenigde Staten de organisatoren druk werken aan het samenstellen van de kalender voor volgend jaar, viel daar het slechte nieuws dat achtvoudig kampioenenteam Newman/Haas Racing zijn deelname aan de serie tijdelijk stop zet.
De organisatoren van de F3 Euro Series maken zich sterk dat er volgend jaar 15 wagens op reguliere basis zullen deelnemen aan de wedstrijden. De huidige grote teams hebben hun aanwezigheid al bevestigd, het kampioenenteam Prema Powerteam zal zijn inspanning zelfs verdubbelen door vier in plaats van twee wagens in te zetten. Ook Mücke Motorsport zal met vier wagens aan de start verschijnen. Beide teams doen beroep op de Mercedes motor.  Signature zal na eerdere geruchten dat het team de F3 zou verlaten, zijn aanwezigheid in de Euro Series dan toch verder zetten. De andere teams, die met twee wagens komen, zijn Jo Zeller racing, URD Rennsport en GU Racing. Alle races van de Euro Series worden in het kader van de DTM weekends gereden.

In de Verenigde Staten kiest de IndyCar Series dan weer voor meer stratencircuits en minder oval’s voor zijn seizoen 2012. Het aantal oval races gaat van zeven dit jaar naar drie volgend jaar terwijl de stratenomlopen stijgen van zes naar acht. Het feit dat er minder op oval's zal worden gereden hoeft op zich niet zo te verbazen aangezien het nieuwe Dallara chassis zich (voorlopig) niet zo thuis voelt op dit soort circuits. Verder komen er nog drie manches op normale race tracks. Minder goed nieuws voor de organisatoren is het feit dat het Newman/Haas Racing team, acht maal kampioen en winnaar van 107 races, zich alvast tijdelijk uit de serie terugtrekt. De moeilijke economische situatie wordt aangehaald als reden voor het nemen van deze beslissing.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Internationaal op maandag 05 december 2011 om 22:05


Andere publicaties op Racingworld.be...