Carworld Motorsport: Ambitieuze plannen voor 2012

2012 ziet er nu al goed uit voor het Limburgse Carworld Motorsport. Afgelopen jaar hebben we behoorlijk geďnvesteerd in ons team. Onder andere vervingen we de Méganes door een Porsche en een Mosler, kochten we de Radicals en laat in het seizoen kwam de Corvette C5.R. Ook continueerden we wederom met onze sponsor KEMBIT en trokken we, naast onze vast kern, nieuwe rijders in de naam van Milko Tas en Niels Bouwhuis aan. Dit alles met het oog op de toekomst en onze ambities.
Voor 2012 zullen we wederom opteren voor het (nieuwe) concept van Dick van Elk, de Benelux Supercar Challenge. We voelen ons inmiddels onderdeel van Dick van Elk z’n succesformule. Ook is onze structuur in de loop der jaren gericht op dit format en zullen we komend seizoen zeker weer vooraan te vinden zijn in dit zeer mooie kampioenschap. Bijzonder verheugd zijn we met de nieuwe opzet, de prachtige kalender en de manier waarop naar de kalender gekeken is. Dit biedt voor ons en natuurlijk vele andere teams nu de mogelijk om diverse kampioenschappen en langeafstandsraces te combineren. We ontvangen momenteel veel reacties uit het buitenland en hebben nu al concreet een Spaans/Belgische rijder voor de Supercar Challenge 2012 onder contract. In welke auto en met wie hij zal rijden, is nog open.
 
Inmiddels profileren we ons toch iets meer internationaal, wat direct zijn vruchten afwerpt. Zo gaan we met een volledig internationale bezetting in januari naar Dubai en vervolgens reizen we door met onze vaste coureur Erol Ertan naar Abu Dhabi. Graag zouden we dan nog de trip naar Bathurst Australië maken, maar die stoeltjes zijn nog open. Ook zullen we in het komende seizoen onze pijlen richten op de mooiste 24H races; de 24H Barcelona staat nu al op onze kalender.
 
Komend seizoen kent dus een drukke agenda voor de “internationale” Limburgers . Naast de Supercar Challenge zullen we de nieuwe klasse van SRO “Blancpain Revival Series” promoten voor onze Corvette C5.R die natuurlijk het ultieme wapen is voor deze klasse, inclusief zijn Le Mans sfeer. Daarnaast promoten we onze zeer snelle Mosler MT900 die toevallig als ex fabrieksauto nog beschikt over een GT2 homologatie. De Blancpain Revival Series kent een bijzonder mooi format, specifiek voor de gentleman rijder die de emotie van de in middels tot het verleden behorende GT1 auto’s wil proeven. Veel rijtijd, bijzonder mooie auto’s en dat alles op enkel de zaterdag waarmee dus rekening gehouden is met de drukke agenda’s van vele gentleman coureurs. Ook is er de optie om onze Porsche GT3 Cup te upgraden en hem in te zetten in de Blancpain Endurance Series, dit alles in het verlengde van onze internationale ambities.
 
Bijzonder en nieuw voor komend seizoen is ons “Sponsor en Customer/Relations” plan voor onze coureurs. We hebben een nieuw concept uitgewerkt waarmee we vanuit een krachtige positie onze sponsorpakketten in de markt willen promoten. Een uniek plan waar het mes zelfs van drie kanten snijdt. Zowel onze sponsor-relaties , onze rijders en het team profiteren van deze nieuwe opzet. Ook ontstaat er een sterker gezamenlijke band cq belang wat weer ten gunste is van de continuďteit die o zo belangrijk is. Daarnaast ontlasten we onze rijders met alle hun PR-Marketing aftersales activiteiten zodat zij zich 100% kunnen concentreren op hun rijprestatie. Wederom door de bundeling van krachten en een professionelere aanpak, gebruikmakend van het bijzonder goede marketing en PR platform van de Supercar Challenge, hopen we hiermee een stap vooruit te zetten.
 
Al met een gezonde ambitie, goede vooruitzichten, vele nieuwe mogelijkheden en een sterkere positie voor 2012. Heeft u interesse in onze diensten, producten en ideeën dan willen we graag een en ander uitgebreid toelichten.


Carworld Motorsport press


   



Dit artikel werd gepubliceerd op maandag 05 december 2011 om 22:26


Andere publicaties op Racingworld.be...