Dutch GT: Supersnelle Camaro wint alle drie races in kader van de Masters of F3

Start Dutch GT te ZandvoortStart Dutch GT te Zandvoort
Een week nadat de Nederlandse GT4 wagens present gaven op Circuit Zolder voor de Superprix, is het Nederlandse GT kampioenschap te gast op Zandvoort in het kader van de Masters of Formula 3. Op Zolder telde men voor de laatste race maar goed zeven deelnemers meer, maar in Zandvoort slaagde men erin om bij de drie races steeds 12 wagens op de baan te krijgen. Verdwenen bij de Superprix de beide Camaro's al van bij race 1 definitief in de pitbox met mechanische problemen, dan bleek na aanpassing van de bop de Amerikaanse bolide plots betrouwbaar en tevens 3 seconden sneller dan de rest van het veld. Duncan Huisman en Max Braams wonnen dan ook met grote overmacht de drie races.
De plotse dominantie van de Camaro die de rest van de deelnemers opeens op drie seconden per ronde reed, zette kwaad bloed en opnieuw waren de gemoederen verhit na de races. De onvrede was zo groot dat beide Corvette’s besloten om zich voor de rest van het kampioenschap terug te trekken. Of het nog goed komt met de Dutch GT4, blijft dus een groot vraagteken.

De eerste race werd op een natte baan gereden en startte achter de pace-car. Max Braams kon zijn pole verziveren en bracht de Camaro als eerste over de streep voor de Porsche van Bastiaans en de BMW van Verheul. Voor race 2 nam Duncan Huisman het stuur over van de Camaro #2 en op een droge baan reed de Huisman gestadig weg van de concurrentie om alzo race 2 op zijn naam te schrijven. Ricardo van der Ende pakte de tweede plaats met zijn BMW M3 en ging de Corvette van Ferdinand Kool vooraf. De lange derde race met verplichte pitstop ging opnieuw naar de onklopbare Camaro van Huisman/Braams. De Amerikaanse bolide bleef de Porsche van Bastiaans/Lammers met 49 seconden voor. De derde plaats was voor de Nissan 370Z van Bertus Sanders en Sandor van Es, die na Zolder hun tweede podiumplaats van het seizoen binnenhalen.

Foto: Dutch GT


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Internationaal op maandag 16 juli 2012 om 20:52


Andere publicaties op Racingworld.be...