Endurance kortnieuws: een nieuwe Pescarolo, Lotus in LMP2, de Bailey LMP2 en het einde van LMP1 in LMS

Pescarolo 01Pescarolo 01
Henri Pescarolo maakte begin deze maand bekend dat ondertussen achter de schermen er druk wordt gewerkt aan een nieuw strijdwapen. De huidige Pescarolo 01, intussen al vijf jaar oud en dus stilaan toe aan een opvolger, zal als alles goed gaat aan het einde van dit seizoen naar het museum verhuizen. Henri Pescarolo meldt op de officiele ACO-site het volgende: "Momenteel hebben we de plannen voor een nieuwe wagen klaar. We wachten nu nog op enkele fiscale en reglementaire bevestigingen vooraleer aan de effectieve bouw van de wagen te beginnen. Dat moet wel snel gebeuren, anders zullen we nog een seizoen moeten afwerken met de huidige wagen."
 
Na de reeds actieve Lotus Evora GTE kondigde Lotus enige tijd terug ook een eigen LMP2 bolide aan. Ook deze wagen lijkt een realiteit te gaan worden. Het programma liep al wat vertraging op, maar de Lotus LMP2 zou volgende jaar voor het eerst in actie te zien zijn. Lotus heeft ondertussen ook een Amerikaanse tak van haar sportafdeling op poten gezet, Lotus Sport USA zal in de VS instaan voor het runnen van de Lotus GTE en LMP2 wagens.  Verder kunnen we in de toekomst mogelijks een nieuwe P2 bolide van Zuid-Afrikaanse makelij aan het werk zien. Men hoopt om reeds volgend jaar met de Bailey LMP2 aan de start van de 24h du Mans te staan.
 
Zoals eerder al aangekondigd op Racingworld.be zullen er volgend seizoen geen LMP1 bolides meer te zien zijn in de Le Mans Series, dat meldt Patrick Peter die aan het hoofd staat van het hele LMS gebeuren. Met de komst van de Intercontinental Le Mans Cup die volgend jaar zal evolueren naar het World Endurance Championship (WEC) en de daarbij horende scheiding van beide kampioenschappen, zal er geen plaats meer zijn voor de dure LMP1 klasse. De eventuele opname van Group CN wagens lijkt bovendien nu ook uitgesloten.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in LMS op dinsdag 19 juli 2011 om 01:15


Andere publicaties op Racingworld.be...